Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Laste ned webvtt fra tv.nrk

Beste svar Deni , 20 June 2015 - 18:37

Jeg fant ut av dette.

Som vanlig så ignorerte jeg norske sider, og lette etter ting som var basert på selve teknologien bak.

I dette tilfellet så var det mulig å finne fram til en løsning ved faktisk å lete etter noe på norsk.

Jeg liker ikke helt at jeg ikke klarte å finne det ut selv, og i stedet måtte benytte andre personer sitt arbeid, men jeg fant fram til noe som bruker wxPython som hadde kildekode som viste hvordan dette virket.

Gå til posten

• Vennligst logg inn for å svare.
1 svar til dette emnet

#1 Deni

Deni

Junior

• PipPip
  • 312 Innlegg:

Skrevet 19 June 2015 - 20:07

De fleste gangene jeg ser på noe fra tv, så er det vod, og som regel når jeg ikke har tilgang til internett.

Derfor har jeg funnet ut hvordan jeg kan hente ned video og lyd fra nrk sin nett-tv.

Problemet oppstår når lyden delvis består av et språk jeg ikke forstår. Dermed så er teksting viktig å få med seg.

NRK benytter HLS og WebVTT, og uansett hvor mye jeg leter så klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg får tak i denne teksten.

Selv å klare å spille av denne teksten i vlc hadde vært en god start, men det klarer jeg ikke å få til engang.

Er det noen her som vet hvordan jeg må gå fram for å hente ned WebVTT-teksten og lage f.eks. en .srt fil av denne?

Som eksempel kan vi bruke denne videoen som inneholder en versjon av kinesisk.

https://tv.nrk.no/se...ong-1/episode-1

(NB. Jeg bruker linux.)

• 0

#2 Deni

Deni

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 312 Innlegg:

Skrevet 20 June 2015 - 18:37   Beste svar

Jeg fant ut av dette.

Som vanlig så ignorerte jeg norske sider, og lette etter ting som var basert på selve teknologien bak.

I dette tilfellet så var det mulig å finne fram til en løsning ved faktisk å lete etter noe på norsk.

Jeg liker ikke helt at jeg ikke klarte å finne det ut selv, og i stedet måtte benytte andre personer sitt arbeid, men jeg fant fram til noe som bruker wxPython som hadde kildekode som viste hvordan dette virket.

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere