Gå til innhold

Bilde
- - - - -

En ny vri på spamming?

• Vennligst logg inn for å svare.
4 svar til dette emnet

#1 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• PipPip
  • 271 Innlegg:

Skrevet 08 May 2015 - 08:02

Jeg fikk i dag email fra et firma som kaller seg parallax.com, adresse Menlo Park, California.

De selger sensorer av alle mulig slag og er sikkert helt ok.

Men når jeg ønsker å akseptere tilbudet om unsubscription, skal jeg legge inn min epost adresse for å bekrefte at jeg har adressen rol******erg@gmail.com, og må altså erstatte stjernene for å gi hele adressen for å bli fjernet fra registeret.

Jeg har vondt for å skjønne hvordan jeg kan få post som ikke er adressert til meg, så dette ser for meg ganske sprøtt ut selv om jeg ikke mistenker Parallax for å drive med fanteri.

Har aldri sett noe lignende.

• 0

#2 Geir_HK

Geir_HK

Senior

• PipPipPip
  • 742 Innlegg:

Skrevet 08 May 2015 - 17:44

Holder du en bedrift som typisk driver med sensorteknologi - og er sannsynlig mottaker av tilbud fra den type bedrifter?

Dersom svaret er nei, så er nok dette bare en metode for å bekrefte epostadressen din. Dvs de (med uredelige hensikter) som sitter med kontroll på webrobotene og allerede innehar et antall millioner mailadresser - dersom du svarer så betyr det (for dem) at eposten er reell og dermed mye mere verdt på svartebørsen (eller hva det nå heter ved salg av data med personopplysninger/mailadresser).

Konsekvensen ved å svare på dette er med stor sansynlighet at mailkontoen din blir teppebombet med søppelpost.

• 0

#3 Maxdone

Maxdone

Nyansatt

• Pip
  • 61 Innlegg:
  • System: win7 Ultimate
  • Kjernekompetanse:Linux, PHP

Skrevet 12 May 2015 - 09:20

Google (Gmail) selger GARANTERT eposter til sine kunder!!!

Jeg har opprettet 10 falske eposter hos Gmail og disse er ALDRI gitt til noen men kun beregnet for test.

Etter 7-14 dager begynner det og hagle inn med reklame eposter og drit og lort.
Og dette er alt fra dating, Epoxy, Facebook annonsering om hvor effektivt det er med annonser der og mye slikt!

• 0

#4 Geir_HK

Geir_HK

Senior

• PipPipPip
  • 742 Innlegg:

Skrevet 12 May 2015 - 15:35

Google (Gmail) selger GARANTERT eposter til sine kunder!!!

Jeg har opprettet 10 falske eposter hos Gmail og disse er ALDRI gitt til noen men kun beregnet for test.

Etter 7-14 dager begynner det og hagle inn med reklame eposter og drit og lort.
Og dette er alt fra dating, Epoxy, Facebook annonsering om hvor effektivt det er med annonser der og mye slikt!

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i problemstillingen. Har selv opprettet 3 reelle epost-adresser + 1 falsk (oppgir der jeg ikke vil synliggjøre min egentlige adresse). På de tre reelle adressene så har jeg til dags dato vært forskånet fra å få innboksen fyllt opp med søppelpost.

• 0

#5 Knutazz

Knutazz

Junior

• PipPip
  • 276 Innlegg:
  • System: Windows 7 ultimate

Skrevet 12 May 2015 - 21:27

cookies og rellevante søketref fra ip spesielt hvis du bruker chrome

jeg har 2 eposter som brukes til ymse registreringer og 3 som jeg bruker til seriøse ting, og ingen av de seriøse adressene mine får noe som helst "reklame" spam... alle er gmail

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere