Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Jobbportaler til ingen nytte

Beste svar Knutazz , 25 February 2015 - 10:15

NAV er jo et sted du bør legge ut CVen din, høres kanskje kipt ut men det er jo de som har monopol på dette, og jeg fikk mye tlf da jeg la ut CVen min der, dette er også et krav hvis du er arbeidsledig og mottar arbeidsldighetstrygd eller dagpenger fra dem

ut over det så er det jo Finn.no selv om det er overbelastet med dårlige oppdrag og tilbud,

etter dette så ville jeg meldt meg på alle de vikarbyråene sine websider og bedt om et intervju med dem da 90% av alle oppdrag \ jobber idag ser ut til å gå via det, og sånn det virker da så er du fast annsat i vikarbyrået og utleid til en annen bedrift via dette, så alt av lønn og hr relatert går via dem

Du står også sterkere representert hvis du har kontaktet dem før du eventuelt søker på en jobb de har lagt ut på nette på veiene av en klient, da de allerede kjenner deg fra før og de da snakker godt om deg hvis du spiller korta dine riktig

de byråene jeg vet om som er sterkt representert i IT-Bransjen er:

- Centric

- Vikar1

- Adecco IT

Gå til posten

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 knekkeren

knekkeren

Nyansatt

• Pip
  • 7 Innlegg:
  • System: windows 7
  • Kjernekompetanse:IT, wordpress,data,elektro

Skrevet 20 February 2015 - 17:13

Hei alle sammen, jeg vil gjerne ha noen meninger om dagens rekruteringsløsninger som er tilgjengelig på nettet.

Jeg har lenge vært på jakt etter et sted å legge min CV, og markedsføre meg selv til potensiale arbeidsgivere, men dessverre virker det som om det er håpløst.

Jeg har prøvd finn.no, det ga svært dårlig resultater, jeg fant fort ut at nettstedet er dominert av bemanning selskaper, og vikarbyråer som vil ha deg til korte oppdrag, helst med dårlig lønn og ingen vilkår.

Etter finn.no har vi nettstedet webcruiter, med et brukergrensesnitt som ikke helt er tilfredsstillende og nettstedet drives uten mål og mening, jeg har derfor ingen kontroll på hvem som ser hva og når.

Linkedin, en database som befinner seg i USA ??? det er i Norge jeg er på jakt etter karriere, hvorfor skal jeg legge mine erfaringer i USA, og være en av mange millionene der, og dessuten om du ikke har et nettverk som kan anbefale deg kan du glemme å bli kontaktet.

I tillegg til de begrensningene som er der, du kan ikke kontakte han og ikke han, kjøp den og kjøp ditt og datt og Premium konto og masse tull, og igjenn null kontroll på personalopplysningene sine, og justeringer.

Vil gjerne ha forskjellige meninger rundt dette.

Dette innlegget er endret av knekkeren: 21 February 2015 - 20:11

• 0

#2 Knutazz

Knutazz

Junior

• PipPip
  • 246 Innlegg:
  • System: Windows 7 ultimate

Skrevet 25 February 2015 - 10:15   Beste svar

NAV er jo et sted du bør legge ut CVen din, høres kanskje kipt ut men det er jo de som har monopol på dette, og jeg fikk mye tlf da jeg la ut CVen min der, dette er også et krav hvis du er arbeidsledig og mottar arbeidsldighetstrygd eller dagpenger fra dem

ut over det så er det jo Finn.no selv om det er overbelastet med dårlige oppdrag og tilbud,

etter dette så ville jeg meldt meg på alle de vikarbyråene sine websider og bedt om et intervju med dem da 90% av alle oppdrag \ jobber idag ser ut til å gå via det, og sånn det virker da så er du fast annsat i vikarbyrået og utleid til en annen bedrift via dette, så alt av lønn og hr relatert går via dem

Du står også sterkere representert hvis du har kontaktet dem før du eventuelt søker på en jobb de har lagt ut på nette på veiene av en klient, da de allerede kjenner deg fra før og de da snakker godt om deg hvis du spiller korta dine riktig

de byråene jeg vet om som er sterkt representert i IT-Bransjen er:

- Centric

- Vikar1

- Adecco IT

• 0

#3 knekkeren

knekkeren

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 7 Innlegg:
  • System: windows 7
  • Kjernekompetanse:IT, wordpress,data,elektro

Skrevet 25 February 2015 - 18:14

Hei

Sånn sett er jeg i arbeid, men å komme seg videre i karrieren virker håpløst. Mulig det er på tide å starte en jobbportal, som retter seg mot spesifikk gruppe mennesker.

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere