Jeg har nylig kjøpt ASUS G75V, og bytta ut harddisken som fulgte med med SSD, og la inn en 750GB i dne andre sloten.
BIOS finner 750GB'n, men ikke SSD'n. Har dobbeltsjekket at den er skikkelig koblet til.
Noen som vet hva som kan være feilen?
ASUS G75V finner ikke OCZ Agility SSD
Startet av
niks
, 19 Sep 2012 20:39
10 svar til dette emnet
Skrevet 19 September 2012 - 20:39
Skrevet 20 September 2012 - 00:09
OCZ Agility... 3 på rad var akkurat slik, og først på den 4. harddisken jeg fikk fungerte det.
Firmaet bak disse diskene sjekker ikke diskene før de sender dem ut (leste det i en artikkel et sted) så de har mange SSD-er som ikke fungerer. Så, ser virkelig ikke bort ifra at dette er problemet med den SSD-en du har fått også.
Du kan jo prøve den i en annen stasjonær pc hvis du har tilgang på en, for å dobbeltsjekke. Alternativt kan du laste ned Linux Ubuntu Live desktop, legge denne på en minnepinne og boote ubuntu fra dminnepinnen. Du vil da få et linux-os som du kan bla deg gjennom filene på harddisken. Du bør da kunne finne ut om harddisken "lever" eller ikke.
Firmaet bak disse diskene sjekker ikke diskene før de sender dem ut (leste det i en artikkel et sted) så de har mange SSD-er som ikke fungerer. Så, ser virkelig ikke bort ifra at dette er problemet med den SSD-en du har fått også.
Du kan jo prøve den i en annen stasjonær pc hvis du har tilgang på en, for å dobbeltsjekke. Alternativt kan du laste ned Linux Ubuntu Live desktop, legge denne på en minnepinne og boote ubuntu fra dminnepinnen. Du vil da få et linux-os som du kan bla deg gjennom filene på harddisken. Du bør da kunne finne ut om harddisken "lever" eller ikke.
Skrevet 20 September 2012 - 09:03
Ser ut til å funke etter å ha gitt den bokstav etc.
Men hadde trodd WIndows 7 "installer"en ville finne den uansett.
Nå er problemet bare at den ikke er "Disk 0", så får ikke legge win7 på den. prøver å fikse det med å bytte plass på den og 750GB HDD'n.
Men hadde trodd WIndows 7 "installer"en ville finne den uansett.
Nå er problemet bare at den ikke er "Disk 0", så får ikke legge win7 på den. prøver å fikse det med å bytte plass på den og 750GB HDD'n.
Skrevet 20 September 2012 - 14:27
Hjalp det å bytte plass på den da?
Skrevet 20 September 2012 - 15:10
Koble fra den andre disken og pass på at ssd er koblet til sata nr 1 eller nr 2, har opplevd at de noen ganger sliter med at andre harddisker er koblet til når en skal installere.
Skrevet 21 September 2012 - 11:30
Har koblet til bare SSD, funka. Men, maskinen kræsja i Windows Updates, og skjermen er bare grå når jeg prøver å boote etter å ha slått av med "tvang".
Etter 2 installasjoner av Win7 ble jeg lei, vurderer å sjekke SSD for feil, og kanskje bruke på stasjonær.
Dytta default HDD på 750GB i den, og brukte imaget fra HDD. Ligger 200GB med shit på den, men det kan fjernes.
Er villig til å bruke SSD, om noen vet hva som er feil da grå skjerm der windows login skulle vært. Har lagt inn windows 7, og iallefall de fleste driverne på SSD.
Om HDD funker fint (etter alle updates etc ferdig), kan jeg bruke den uten problemer, da den er 7200rpm, så ok fart på den.
Etter 2 installasjoner av Win7 ble jeg lei, vurderer å sjekke SSD for feil, og kanskje bruke på stasjonær.
Dytta default HDD på 750GB i den, og brukte imaget fra HDD. Ligger 200GB med shit på den, men det kan fjernes.
Er villig til å bruke SSD, om noen vet hva som er feil da grå skjerm der windows login skulle vært. Har lagt inn windows 7, og iallefall de fleste driverne på SSD.
Om HDD funker fint (etter alle updates etc ferdig), kan jeg bruke den uten problemer, da den er 7200rpm, så ok fart på den.
Skrevet 21 September 2012 - 12:23
Disken høres ikke frisk ut.
Har du sjekket produsentens side etter firmware-oppdateringer?
Har du sjekket produsentens side etter firmware-oppdateringer?
Skrevet 21 September 2012 - 12:51
Tenkte å sjekke den fra stasjonær pc, og oppdatere ja om noe nytt finnes ja.
Skrevet 21 September 2012 - 14:52
Det finnes en linux-basert bootable til den harddisken som du kan legge på en minnepinne og boote fra. http://blog.ocztechnology.com/?p=542
Husk å vente til IP dukker opp før du går igang med oppdateringsprosessen.
Husk å vente til IP dukker opp før du går igang med oppdateringsprosessen.
Skrevet 21 September 2012 - 20:31
Den bare måtte jo ha siste FW allerede nå.
Ser ut som noe galt på den. Kjører 2xHDD en stund. Mulig jeg kan få tak i en annen SSD en gang.
Blir ikke OCZ igjen med det første.
Ser ut som noe galt på den. Kjører 2xHDD en stund. Mulig jeg kan få tak i en annen SSD en gang.
Blir ikke OCZ igjen med det første.
Skrevet 21 September 2012 - 23:32
Det var den konklusjonen jeg også endte medBlir ikke OCZ igjen med det første.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere