Gå til innhold

Bilde

Store problemer med ekstern harddisk.

• Vennligst logg inn for å svare.
6 svar til dette emnet

#1 bjonne

bjonne

Nyansatt

• Pip
  • 5 Innlegg:
  • System: Windows XP Pro

Skrevet 25 August 2012 - 11:21

Hei

Jeg har en ekstern hd som jeg har problemer med. Når jeg slår den på får jeg beskjed om at:

1. Windows ikke kjenner igjen usb-enheten.
2. Så finner den den allikevel men bruker lang tid på starte opp / komme i gang.
3. Mens den surrer og går blir pc`n veldig treg og enkelte programmer bruker lang tid på å starte opp. Når den endelig har gått seg ferdig (pc`n er fortsatt treg) og jeg har oppdatert driver og skal restarte pc`n, da bruker den 30 min på å starte opp. Har den tilkoblet i en usb-hub. Alle de andre tingene som er tilkoblet huben virker som de skal. Har prøvd hd tilkoblet rett inn i pc`n uten hell og har også prøvd i et nytt kabinett. Hva er feil??? Det er WD 10EAVS

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5260 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 25 August 2012 - 14:32

Hei, og velkommen som medlem! :)

Det høres ut som at disken er i ferd med å ryke. Satt inn en disk fra min gamle laptop før ferien og maskinen ble treig som du snakker om. Dog, jeg brukte ikke usb. Men dette fant jeg ut av var normalt når maskinen har en defekt disk, da den jobber med å få lest den ordentlig, og bruker masse resusjer på dette. Om du har mulighet, så bør du ta backup av det som er på disken så fort som mulig, og slutte å bruke disken. Om du får tatt backup, så kan du prøve å sende den inn til de du kjøpte den hos for å få en ny en, om du ikke får tatt backup, så er nok filene fortapte. Med mindre det er usb kontrolleren som lager krøll, men det tviler jeg litt på, da jeg har opplevd det samme med en disk selv internt i maskinen.

#3 bjonne

bjonne

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 26 August 2012 - 10:37

Takk og takk for svar. Det var det jeg var redd for. :( Tror ikke jeg får reddet noe slik som den oppfører seg nå, hvis det fortsatt er ting på den.

#4 bjonne

bjonne

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 08 September 2012 - 11:57

Når den får gått seg ferdig så kommer det opp om jeg skal formatere og det ser ut som den er tom. Kan den ha tømt seg selv? Skjer det? Finnes det noen måte å få det tilbake på hvis det har skjedd?

#5 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5260 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 19 September 2012 - 20:35

Hei. Beklager sent svar.

Om du får beskjed om at du må formatere disken, så er nok det et tegn på at den er gåen. Ja, den ser tom ut om du får opp den meldingen. Om du velger å gjøre det, så mister du alle data som er på den. Tror nok ikke det er mulig å redde noen data ut av disken.

Men det trenger ikke å være disken sin feil. Kan også være kontrolleren som sitter før disken. Med mindre det bare er en vanlig 3,5" eller 2,5" hdd som du setter inn i et eksternt kabinett.

Hører du noen unormale klikkelyder fra disken?

#6 bjonne

bjonne

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 20 September 2012 - 10:45

Nei, ingen klikking.

#7 bjonne

bjonne

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Skrevet 28 September 2012 - 11:24

Kan Ibas være et alternativ for meg? Vet det er dyrt, men....

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere