Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Finne filer på skrivebordet

windows harddisk backup

• Vennligst logg inn for å svare.
10 svar til dette emnet

#1 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Pip
  • 52 Innlegg:
  • System: windows og Linux

Skrevet 17 August 2012 - 16:36

Heisann :)

Forje onsdag tok harddisken jeg hadde Windows på, kveld.
Helt ut av det blå, ville den ikke starte igjen etter en reboot, og ikke fikk jeg over filene til en annen pc heller. Omsider bestilte jeg meg en ny (Caviar Green 2TB), og fant langt om lenge WindowsCDa mi. Prøvde å installere Windows på en av de gamle hardiskene, men feilet, nå har jeg omsider fått hjelp av noen, og er på pc'en med alle harddiskene inne, inkludert den som tok kveld, den funker sånn smått, men er noe som tar lengre tid en andre.

Nå lurer jeg da på om det er mulighet at noen kan hjelpe meg å forklare hvordan jeg får tak i filene som en gang lå på skrivebordet på den hardisken som tok kveld?
Jeg hadde en drøss med bilder og dokumenter (derilblandt passord til rcon på div. servere.), som jeg trenger..

Når jeg går inn på harddisken så finner jeg mappene "ATI" "brukere" "channels" "logs" "mirc backup" "nmap" "programfiles" "programfiler (x86)" samt Windows mappa, er det noen av disse jeg skal gå inn på? Gikk inn på "brukere" så inn på CarinaTK, noe som jeg ikke kom meg inn på.

Når jeg førsten er her å skriver, kan jeg jo også spørre om det finnes noen måte å få passordene og bokmerkene fra den versjonen av Firefox som lå på den disken som er ødelagt nå?

- C
  • 0

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 17 August 2012 - 17:07

Heisann,

Når det gjelder å komme til skrivebordet, så var du på rett vei. Den brukermappen du ikke hadde tilgang til, må du få tilgang til. Det er ikke vanskelig. Høyreklikk på mappen, velg egenskaper og gå til fanen sikkerhet. Der klikker du deg videre inn på avansert, og videre til fanen Eier. Derreter rediger. Der kan du sette brukeren på den andre maskinen som eier av mappen slik at du får tilgang til den. :)

Når det kommer til firefox så husker jeg desverre ikke hvor filene ligger til bokmerker og passord...
  • 1

#3 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 18:44

Ooh! Takk skal du ha, Crusher! :)
Fant alle filene mine igjen, så får forte meg å flytte dem over til en annen disk nå før den tar kvelden for godt.. :)

Noen andre som vet hvordan jeg får tak i bokmerker og passord for firefox?
  • 0

#4 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 18:57

Lette litt etter hvor de var, og fant fram til en filplassering. :)

De ligger her: C:\Users\"ditt brukernavn"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\
Det ligger et par mapper etter der også, men tror navnet på den ene kan variere. Den du skal finne der heter bookmarkbackup eller noe i den duren.

Men, for å finne mappen Appdata, må du slå på vis skjulte mapper og filer. Dette kan du gjøre med å gå til en mappe eller min datamaskin, trykke ALT på tastaturet for å få opp en meny, og velge verktøy. Derretter velger du mappealternativer. I det nye vinduet går du til fanen Vis, og slår det på. Trykk bruk/ok og finn mappen :)
  • 1

#5 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 19:13

De ligger her: C:\Users\"ditt brukernavn"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\
Det ligger et par mapper etter der også, men tror navnet på den ene kan variere. Den du skal finne der heter bookmarkbackup eller noe i den duren.

Nei har du sett ;)
Jeg fant jeg fant.. :P
Fant forsovid bare en drøss med jSon filer, googla litt å fant ut at de skulle åpnes i FF, når jeg åpner i FF kommer det bare masse tull å tøys "
{"title":"","id":1,"dateAdded":1285098440147000,"lastModified":1327947291544000,"type":"text/x-moz-place-container","root":"placesRoot","children":[{"title":"Bokmerkemeny"," osv.. :(
  • 0

#6 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 19:36

merkelige greier. Så litt på en av mine egne filer.

MEn jeg trykte CTRL+F og søkte på http://. Da fant jeg en del linker, og etter en del leting der, fant jeg faktisk linker som jeg hadde bokmerket. Er dog en tungvind måte å finne de fram på, men det fungerer. Jeg vet det skal gå ann og importere de på en lettere måte, men husker ikke hvordan det var i nyeste firefox verson som jeg kjører, desverre. Men skal fortsette å lete litt på nett etter løsning :)
  • 0

#7 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 21:03

haha, fant bokmerkene jeg også når jeg åpnet den json fila i firefox å søkte etter diverse som jeg viste jeg hadde bokmerket, kjempebra! :)

Så var det bare passordene igjen ;)
  • 0

#8 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 18 August 2012 - 15:18

Hah, sånn fant jeg mine også.. Tok jo uendelig lang tid..

Nå mangler jeg bare passordene på FF så kan vi jo lukke denne posten!

Kjempeflink å hjelpe, er du! :)
  • 0

#9 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 18 August 2012 - 15:30

Du kan jo prøve å starte Firefox fra den disken som tok delvis kveld, og så finne passordene der? Eneste jeg finner på google er hvordan du finner ut av passordet om du har glemt det, men lagret det i FF.

Bare hyggelig og hjelpe :)
  • 0

#10 CarinaTK

CarinaTK

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 19 August 2012 - 23:13

Eneste som ligger der er installasjonsfila, fant noe sånn json filer igjen når det gjelder passordene men det eneste som stod på de filene var [ og på den andre [] :(
  • 0

#11 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 20 August 2012 - 06:30

du fant altså ikke firefox.exe i C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox Om så, så kunne du ha startet firefox der og enkelt funnet passord, samt eksportert bokmerker til et forståelig format for firefox :)

Dette innlegget er endret av The Crusher: 20 August 2012 - 06:31

• 0

Også tagget med en eller flere av disse ordene: windows, harddisk, backup

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere