Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Ultrabook eller vanlig bærbar

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 jiaxin

jiaxin

Junior

• PipPip
  • 106 Innlegg:

Skrevet 12 August 2012 - 16:06

Hei, er nå på jakt etter en bærbar maskin som skal brukes i forbindelse med studiet. Kommer ikke til å bruke maskinen til spill formål. Hovedsakelig kommer jeg til å bruke maskinen til å surfe, høre på musikk og ser kanskje en del filmer. Derfor trenger jeg ikke noe spesielt kraftige spillmaskiner, men kanskje en med bedre oppløsning siden jeg skal se en del filmer på den(det er kanskje dog ikke så viktig heller siden jeg uansett kobler til tv når jeg ser på filmene.) Ellers ville 13 tommers bærbar passe meg bra, kanskje litt for liten til å se filmer, men skal mest sannsynlig koble den til tv uansett.

Har sett litt på ultrabook pc'ene, som f.eks Samsung 9-serie, Dell XPS og Asus Zenbook Prime UX31A. Fordelen med disse ligger hovedsakelig i SSD som gjør at mange av operasjonene er raskere kontra vanlig harddisk. Det er noe jeg setter pris på, samt at de veier lite, under 2 kg. Men ville eventuelt maskin med Hybrid funke like bra? Jeg hadde også tenkt eventuelt å montere en 125 GB SSD på vanlige bærbar maskiner. Hva anbefaler dere?

Jeg synes prisen på Samsung 9-serie og Asus UX31A er litt dyre i forhold til mitt formål. Og personlig foretrekker jeg ikke Mac, vil helst forholde meg til Windows. Jeg har et budsjett på opptil 9 000 kr. Men jeg tar selvsagt den rimeligste og beste løsningen. Har dere noen anbefalinger?
  • 0

#2 svortevik

svortevik

Nyansatt

• Pip
  • 44 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 01:56

Leste test av en maskin tidligere i dag som jeg synes frister.

http://www.dinside.n...-zenbook-ux32vd

Ellers så vurderer jeg å vente på Microsoft Surface som jeg tror kan bli meget bra:-)
  • 0

#3 jiaxin

jiaxin

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 106 Innlegg:

Skrevet 17 August 2012 - 11:19

Da har jeg kjøpt denne Samsung 5-serie : http://www.elkjop.no...04@store-elkjop

Var på tilbud i går til 6000 kr.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet