Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Disko på Routeren?

• Vennligst logg inn for å svare.
6 svar til dette emnet

#1 Lock`

Lock`

Nyansatt

• Pip
  • 74 Innlegg:

Skrevet 08 August 2012 - 23:32

Hei jeg kjøpte meg en ny d-link dir 655 i dag, og tilsynelatende og omsider skal jeg nå ha fått konfigurert den etter beste evne. MEN alle lampene blinker kontinuerlig? Og det bruker vel å være en indikasjon på at det er noe galt etter meg bekjent, men jeg kan ikke si at det er noe som IKKE fungerer igrunn. Jeg har trådløst og LAN! ALIKEVEL er det jo vanvittig irriterende med de her lampene som står å blinker av en annen verden. Hva i all verden kan det være? Jeg har restartet både modem, router og enheter en rekke ganger, men det endrer ikke blinkingen? Noen som kan hjelpe?
  • 0

#2 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 09 August 2012 - 01:13

Blinking indikerer også ofte at det er aktivitet. Data som enten lastes opp eller ned. Om nettet fungerer skal det ikke være noe å uroe seg for.
  • 0

#3 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 09 August 2012 - 08:27

Indikasjon på hvordan boksen fungerer vedrørende blinkende lamper:
ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/dir-655/Documentation/DIR-655_manual_A2_1.01.pdf
  • 0

#4 Lock`

Lock`

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 74 Innlegg:

Skrevet 09 August 2012 - 12:57

Takk takk pijano. Det kan tilsynelatende virke som de skal blinke! Men slik jeg er kjent med tidligere routere jeg har hatt fra d-link så lyser de konstant når det ikke er aktivitet, og blinker noe hurtig og ikke i ett fast "mønster" dersom det er aktivitet (også slik det er forklart i manualen). Slik de blinker nå minner meg kun om når det er noe feil! Altså med "lange" og med ett kontinuerlig intervall mellom blinkene! Og dersom jeg slår av alle enheter og det ikke skal være noe aktivitet så fortsetter blinkingen!

Jeg har også litt problemer med å benytte meg av mediaservere! jeg Bruker PS3, og streamer video gjennom en WMP server og musikk gjennom en Jamcast server! Dette var helt uproblematisk med den forige routeren (D-Link DIR-645 11n SmartBeam Router) jeg hadde, med den syntes jeg egentlig alt gikk relativt bedre, stort sett bare "plug ang play" ;) Er det mulig å forwarde noen porter eller konfigurere dette for å få det mer optimalt?

Dette innlegget er endret av Lock`: 09 August 2012 - 13:40

• 0

#5 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:

Skrevet 09 August 2012 - 13:58

Jeg har aldri tenkt på frekvensen på blinkene, mere at de lamper som skal lyse; lyser.
Hvis nettet fungerer stabilt, er det nok ikke noe å tenke på.
Mistenker du noe annet, kan jo en firmwareoppdatering endre mønsteret?

Portforward-guide her for versjon 1:
http://portforward.c...655/Jamcast.htm
http://portforward.c...edia_Server.htm

Firmwareversjon 2:
http://portforward.c...5v2/Jamcast.htm
http://portforward.c...edia_Server.htm
  • 0

#6 Lock`

Lock`

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 74 Innlegg:

Skrevet 09 August 2012 - 15:13

Takk igjen, firmwaren har jeg forsøkt å oppdatere! Jeg skal gi det forsøket og forwarde noen porter, og kikke litt på konfigurasjonen! Det er relativt langt imellom hver gang jeg konfigurer routere så det blir noe tungvint, men takket være ivrige forumgjengere som deg pijano så har jeg god erfaring med å høre litt her, da får man som regel litt "gratis" hjelp så det går noe raskere! Men dersom jeg ikke får det til har strengt talt El-kjøp åpent kjøp i 30 dager jeg kan benytte meg av! det var utelukkende uproblematisk da jeg brukte denne D-Link DIR-645 11n SmartBeam Routeren. Strengt talt bare å skrive inn SSID og pw så gikk det meste av seg selv! ;) Det kan vel neppe være at denne dir 655 er så evig mye bedre enn den andre? Kan det tenkes at denne DIR-645 har ett helt annet oppsett eller konfigurasjon fra fabrikk som gjør den mer egnet til mediaservere? Vet det finnes "egene" routere som er velegnet til dette formålet hvertfall?!

Dette innlegget er endret av Lock`: 09 August 2012 - 15:17

• 0

#7 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:

Skrevet 09 August 2012 - 15:25

Det er riktig, det finnes egnede rutere som spesialiserer seg på media-streaming.
Nå får man også tredjeparts-firmware til mange rutere som åpner for bedre konfigurasjon og egenskaper, men at det er forskjell på ruter-kvalitet og kvantitet er helt klar.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere