Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Exchange 2003 R2 mail på Windows Phone 7.5

windows phone exchange 2003 server sertifikat sertifikatfeil 80072f06

Beste svar Saleme , 22 January 2013 - 14:47

Setter denne til løst, da jeg fikk bedriften over på Office 365, og "automatisk" Exchange. Da fungerte det med en gang. Har også byttet til Lumia 920. Bare for moro skyld, så testet jeg oppkoblingen mot den gamle Exchange serveren, og kan rapportere om at WP8 godtar sertifikatet. Så det må ha vært en feil i selve OS'et på HTCen (WP7,5).

Gå til posten

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 Saleme

Saleme

Junior

• PipPip
  • 232 Innlegg:
  • System: Windows 7, Windows 8, Ubuntu

Skrevet 06 August 2012 - 16:58

Jeg har nettopp begynt i ny jobb der de har en gammel Exchange 2003 R2 server til mail. Jeg har en HTC Titan med Windows Phone 7.5 og skal installere mail på denne telefonen. Men jeg får bare opp en feilmelding om at sertifikatet ikke er godkjent. Jeg får opp feilmeldingen:

"Det oppstod et problem med sertifikatet for mail.XXX.XX. Kontakt kundestøtte eller tjenesteleverandøren. Sist forsøkt for X sekunder siden. Feilkode 80072F06"

Jeg har forsøkt å hente ut sertifikatet direkte fra serveren, men jeg får ikke tilgang til den uansett hva jeg prøver. Jeg har forsøkt alle tilgjengelige mulige løsninger fra forum på nett, men ingenting fungerer. Jeg får installert sertifikatet uten problem på telefonen.

Det er flere telefoner i selskapet som ikke har dette problemet, men ingen av de er Windows Phone OS. iOS og Android funker som bare juling...

Jeg har direktetilgang til serveren via RDP da jeg har fått ansvaret for serveren... Jeg vet at jeg har skrevet inn riktig informasjon på telefonen mot serveren, men telefonen vil ikke godta sertifikatet.

Noen som kan hjelpe meg her? Andre som har/har hatt lignende problem?

PS: Dersom noen nevner at jeg bør gå over til iPhone eller Android; Ta dere en bolle! WP-OS er akkurat passe avansert til mitt bruk, så denne skal jeg har videre :)
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4142 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 06 August 2012 - 21:56

Kanskje en løsning et sted her for deg?
http://social.techne...9-ebbfe8bbde87/

Dette innlegget er endret av pijano: 06 August 2012 - 21:57

• 0

#3 Saleme

Saleme

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 232 Innlegg:

Skrevet 10 August 2012 - 12:02

Har forsøkt det meste fra denne tråden, men jeg ser nedover i kommentarfeltet at det er et par ting som jeg ikke har forsøkt. Nå har selvfølgelig telefonen min klikket, og er sendt på verksted, men jeg skal teste mer når den kommer tilbake. Jeg lar tråden stå åpen for flere som evt. har samme problem, så kan de også kommentere her.
  • 0

#4 Saleme

Saleme

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 232 Innlegg:

Skrevet 22 January 2013 - 14:47   Beste svar

Setter denne til løst, da jeg fikk bedriften over på Office 365, og "automatisk" Exchange. Da fungerte det med en gang. Har også byttet til Lumia 920. Bare for moro skyld, så testet jeg oppkoblingen mot den gamle Exchange serveren, og kan rapportere om at WP8 godtar sertifikatet. Så det må ha vært en feil i selve OS'et på HTCen (WP7,5).

• 0

Også tagget med en eller flere av disse ordene: windows phone, exchange 2003, server, sertifikat, sertifikatfeil, 80072f06

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere