G til innhold

Bilde

gratis eller kjpe antivirusprogram?

• Vennligst logg inn for svare.
7 svar til dette emnet

#1 kristin

kristin

Nyansatt

• Pip
  • 45 Innlegg:
  • System: windows vista

Skrevet 04 August 2012 - 18:42

er nå bare ute etter å høre andres meninger om antivirusprogram - det virker som om meningene er delte: noen mener at på privat hjemme-pc er det godt nok med gratisprogramm mens andre mener at sikkerheten er mye bedre om man betaler abonnement, noe som produsentene av programmvaren tydeligvis støtter, får støtt og stadig meldinger fra mitt virusprogram om å oppdatere, er usikker, vil jo gjerne være godt beskyttet, og har aldri hatt noen "stor" overaskelse.

Så, er det noen av dere "lerde" her inne som har et godt og velment råd å gi her??? nevner at min pc (bærbar) står for det meste hjemme, bruker den ikke i forbindelse med jobben.....
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 04 August 2012 - 21:02

For hjemmePC, holder det i massevis med gratis sikkerhet, det seg være både antivirus og brannmur.
Selv om du må tåle litt reklame finner skannerne de samme virusene som pro-versjonene.
  • 0

#3 Martin Aleksander

Martin Aleksander

Daglig leder

• 4422 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 04 August 2012 - 21:30

Jeg støtter opp mot det Pijano sier, men - et stort og viktig Men:
Det er utrolig viktig å holde programmene oppdatert til siste versjon. De fleste programmene oppdaterer seg selv, og henter de siste virusdefinisjonene fra nettet, mens enkelte må du manuelt holde oppdatert.

Du nevner ikke hvilket program du bruker pr i dag, men av det du skriver oppfatter jeg det som om at du har et betal-program som du ikke lenger betaler for, og at programmet vil ha deg til å oppgradere.
Så dersom lisensperioden for programmet ditt har utløpt, har du ikke lenger tilgang til de siste virusdefinisjonene, og dermed utsetter du datamaskinen din for fare.

Uansett betal- eller gratisversjon: Hold programmet oppdatert til enhver tid, og kjør jevnlig søk etter virus og andre malwareinfeksjoner.

Av gratisversjoner kan blant annet nevnes; Microsoft Security Essentials, AVG Free og Avast.
  • 0

#4 kristin

kristin

Nyansatt

• Trdstarter
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Skrevet 04 August 2012 - 22:28

glemte visst å si det, jeg bruker Avast, og det må fornyes en gang i året, gratis eller ei. Men de har vært så veldig iherdige i det siste å sende meg tilbud som sagt. Men da har jeg fått svar på mitt spørsmål, så herved fortsetter jeg gratisversjonen av avast, litt reklame går greit. OG - selvfølgelig sørger jeg for for at programmet er oppgradert :) Men hjertelig takk for synspunkter :D
  • 0

#5 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 05 August 2012 - 12:53

Microsoft Sercurity Essentials er alt du trenger :) Et av de letteste anti-virusprogrammene når det kommer til ressursbruk, men samtidig solid beskyttelse. Kombiner denne med en sikker nettleser, Google Chrome eller Firefox, sammen med en reklameblokker: AdBlock Plus.

Men det viktigste er å bruke sunn fornuft. Om du er smart på nettet trengs det egentlig ikke et anti-virus program. Brukeren selv skal sørge for at PC'en holder seg ren, Anti-Virus skal bare være en ekstra sikkerhet :)
  • 3

#6 kristin

kristin

Nyansatt

• Trdstarter
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Skrevet 13 August 2012 - 22:51

Microsoft Sercurity Essentials er alt du trenger :) Et av de letteste anti-virusprogrammene når det kommer til ressursbruk, men samtidig solid beskyttelse. Kombiner denne med en sikker nettleser, Google Chrome eller Firefox, sammen med en reklameblokker: AdBlock Plus.

Men det viktigste er å bruke sunn fornuft. Om du er smart på nettet trengs det egentlig ikke et anti-virus program. Brukeren selv skal sørge for at PC'en holder seg ren, Anti-Virus skal bare være en ekstra sikkerhet :)

jeg gir deg 10 poeng for det siste svaret :)
  • 0

#7 Datasmurfen

Datasmurfen

Junior

• 470 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premimum x64

Skrevet 31 August 2012 - 16:19

Cloudantivirus scanner og vedlikeholde seg selv. Anbefaler denne til mine kunder, spesielt de som ikke vil bry seg om skanning og oppdatering
  • 0

#8 AdrianR

AdrianR

Junior

• 257 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 27 November 2012 - 09:59

Personlig vil jeg anbefale Microsoft Security Essentials. Dette er et supert antivirusprogram som jeg har bare positive ting å si om :)
Last ned: http://windows.micro...ntials-download

Jeg bruker også AdBlock til Google Chrome, så jeg slipper reklamer og tull.
Last ned: https://chrome.googl...cnamgkkbiglidom

En annen ting som er nyttig er Do Not Track Plus, som er en applikasjon som hindrer andre bedrifter eller selskaper å følge internett aktiviteten din.
Last ned: https://chrome.googl...igadpkobaefekcd
  • 1

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere