Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Slette gammelt og etablere nytt passord på D-Link router? [LØST]

d-link dir-635

• Vennligst logg inn for å svare.
8 svar til dette emnet

#1 Type-R

Type-R

Junior

• PipPip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 12:35

Jeg har en D-Link Dir-635 router. Jeg ønsker å slette det gamle passordet på den, da jeg ikke husker det lengre. Dernest vil jeg opprette et nytt passord, slik at nettverket fremdeles er sikret. Jeg fant denne framgangsmetoden på D-Link support:
http://www.dlink.no/...-NO%2FDLWrapper

Vil dette løse problemet, eller er det noe annet jeg bør gjøre for å fikse nytt passord og slette det gamle på min D-Link?

Dette innlegget er endret av Type-R: 21 July 2012 - 20:04

• 0

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 21 July 2012 - 12:44

Om du ønsker å bytte passordet på det trådløse nettverket så vil det der fungere. :)
  • 0

#3 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 13:24

Om du ønsker å bytte passordet på det trådløse nettverket så vil det der fungere. :)

Jeg støtte på et problem. Når jeg logger inn på 192.168.0.1 så står brukernavn som Admin og passordfeltet blankt. Men når jeg trykker log in slik det står i beskrivelsen, så får jeg beskjed om at det er et "invalid password". Det ser rett og slett ut til at man må ha et passord for å komme i gang. Hva skal jeg da gjøre?

Må jeg f.eks. trykke reset på routeren først?

Dette innlegget er endret av Type-R: 21 July 2012 - 13:26

• 0

#4 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 13:39

Kan hende ruteren har ett standar passord. Du kan prøve med admin som passord, eller 1234 eller 0000. Prøv admin med liten a som brukernavn, ruteren min likte ikke stor a(dlink dir-600)
  • 0

#5 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 15:16

Kan hende ruteren har ett standar passord. Du kan prøve med admin som passord, eller 1234 eller 0000. Prøv admin med liten a som brukernavn, ruteren min likte ikke stor a(dlink dir-600)

Nei, det nyttet ikke. Jeg får heller ikke endret brukernavnet. Får kun opp to valg - Admin eller User. Det eneste svaret jeg får er invalid password.

I brukerveiledningen som lenken over viser til står det at i fabrikkoppsettet er passordet blankt. Tyder dette på at jeg simpelthen bør resette routeren før jeg går i gang med prosedyren? Er det noen risiko ved å resette routeren? I brukerveiledningen til routeren advares det mot å resette, fordi man da kan slette innstillingene fra Get. Men jeg har Canal Digital, så da burde vel ikke det være noe problem?

Dette innlegget er endret av Type-R: 21 July 2012 - 15:17

• 0

#6 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 15:38

Om du resetter ruteren, så kan det hende du resetter den til dlink sin fabrikkstandar. Er ruteren koblet til et modem, eller har du fått ruteren fra isp? Kan hende isp har konfigurert den før du fikk den, og at de ikke har lagt inn innstillingene i firmware
  • 0

#7 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 20:03

Jeg resettet ruteren, og da fikk jeg det til. Problem løst, takker og bukker. :)
  • 0

#8 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 20:06

Bra probelemet ble løst. :) Bare hyggelig å være til hjelp.
  • 0

#9 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 21 July 2012 - 20:13

Bra probelemet ble løst. :) Bare hyggelig å være til hjelp.

Ja det var supert. :)

Jeg har en ny liten case som oppstod som det også hadde vært supert å få hjelp med:
http://itpro.no/supp...showtopic=79857
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere