Gå til innhold

Bilde

Avinstallere antivirusprogram: Hvordan unngå å slette fellesfiler

• Vennligst logg inn for å svare.
36 svar til dette emnet

#31 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4142 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 13 August 2012 - 07:15

Åssen går det med problem-PC-en din? Har det roet seg?
  • 0

#32 Solio

Solio

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 159 Innlegg:
  • System: Windows Xp Home Edition

Skrevet 15 August 2012 - 09:39

Vel, jeg trodde det hadde begynt å ordne seg. Jeg har oppdatert og kjørt scan med Malwarebytes og PC Tools hver dag, men de har ikke funnet noe mer uhumskheter. Har nå og da (også før virusinfeksjonen) fått opp beskjed om at jeg har lite virtuelt minne, så jeg økte størrelsen på sidevekslingsfilen til anbefalt størrelse. PC'n har veldig treg i det siste, så i går tok jeg en diskopprydding og så defragmentering, i håp om å få opp farten.
Jeg har et program på maskina som heter Pro Magic, og da jeg slo på PC'n i dag, startet den ikke på vanlig måte, men det kom en melding fra Pro Magic med beskjed om at det var : "Too many damaged files to start up" eller noe i den dur. Jeg fikk valget mellom å "restore winXP", eller gå til "manager mode". Jeg valgte manager mode. En boks kom opp med: Description: Bootup system and start protecting or to save, restore or temporary save. I en meny kan jeg velge mellom følgende:

Setup
Restore
Save
Configure
Manager Mode
Remove
User mode

Så hva gjør jeg nå?
  • 0

#33 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4142 Innlegg:

Skrevet 15 August 2012 - 10:26

Det er ikke ofte jeg anbefaler folk å reinstallere Windows, men hvis ikke denne maskinen fungere optimalt fremover kan den beste løsning være å ta backup, etterfulgt av en fabrikktilbakestilling.

Det er greit å prøve en ting først: Klikk på Windows-knappen +R, skriv inn cmd og klikk Enter.
I det sorte dos-vinduet, skriver du: sfc /scannow etterfulgt av Enter.
Dette søker gjennom systemfilene til Windows og skifter ut skadede filer med friske.
Hvis Windows er installert fra et medie (CD) må du sette XP-CD-en inn i CD/DVD-brenneren.
Hvis PC-en kom med Windows preinstallert benytter den en recoverypartisjon, finnes den ingen recoverypartisjon, evn e i386-mappe under C: skal du ha recovery-CD-er til maskinen.
Systemfilsjekkeren vil uansett gi beskjed om den krever noe fra brukeren.

Programvare som ikke fungere, slik som Pro Magic; må du reinstallere.

Har du veldig lite plass på C:, så bør du flytte dokumenter til en annen plassering, det bør en i alle fall.
Har du en partisjon til, eller en USB-harddisk så er det lurt å flytte filer dit, da slipper du å få beskjed om lite virtuelt minne.

Dette innlegget er endret av pijano: 15 August 2012 - 10:37

• 0

#34 Solio

Solio

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 159 Innlegg:

Skrevet 15 August 2012 - 11:23

Maskinen ble ikke kjøpt ferdig. Det ble kjøpt kabinett og løse komponenter og programvare fra PCutstyr.no, og så fikk jeg en til å sette den sammen.

Har ingen CD liggende, men får sjekke hva som evt. ligger på C.
.
  • 0

#35 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4142 Innlegg:

Skrevet 15 August 2012 - 11:30

Da har sikkert vedkommende som har satt opp maskinen installert Windows, og da trenger du den CD-en.
Programmet må ha et sted å hente friske filer fra.
  • 0

#36 Solio

Solio

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 159 Innlegg:

Skrevet 15 August 2012 - 11:48

Ok. Da får jeg høre om vedkommende har CD-en.

Meldingen fra Pro Magic kom opp igjen da jeg skulle prøve å komme meg ut av dette moduset. Det som står er :

"Too much data in boot partition is damaged. Chose restore or save before startup the computer". Hvis jeg velger save, hva lagrer den da?
  • 0

#37 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4142 Innlegg:

Skrevet 15 August 2012 - 12:50

Ctrl + Alt + Del, avslutt programmet, så fjern det.
Hvis du bruker dettte, så tror jeg det er noe som fulgte med hovedkortet ditt og da kan det vel legges inn fra utility-CD-en?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere