Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Stasjonær slår seg av når jeg spiller

• Vennligst logg inn for å svare.
11 svar til dette emnet

#1 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Pip
  • 8 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 19 July 2012 - 01:11

Hei, de siste 2 ukene har jeg slitt med at stasjonæren min slår seg av på de minst passende tidene. F.eks jeg sitter og skriver dokument eller spiller. For ca 3 uker siden slo pcen seg av for første gang på den måten (helt uventet og skjermen blir svart, alt går rett av) mens jeg spilte call of Duty modern warfare 3 på full grafikk (1920x1080) skjermen er 21.5" stor.

Jeg har aldri opplevd noe lignende noensinne, nå skjer det bare oftere og oftere, av og til med små mellomrom (15-30) minutter og avogtil kan den stå på i opptil 2 døgn. Den siste uken har jeg brukt den veldig ofte og den slår seg bare oftere og oftere av.

Jeg har hatt pcen i snart 2 år uten slike problemer, jeg prøver ofte å scanne den med ccleaner og avogtil slette unødvendige ting på pcen. Jeg har aldri vasket innenfor kabinettet i redsel om å ødelegge noe som jeg klarte å prestere i å gjøre 2 år tilbake.

Det er en w7 model
4 gb ram
AMD Athlon II X4 640 processor 3.00 GHz
64 bit

Jeg skjønner ikke hva som kan være galt men merker jeg blir mer og mer irritert for hver gang det skjer. Håper på kjapp feedback.
  • 0

#2 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2268 Innlegg:
  • System: Windows 7 / 8 / Ubuntu

Skrevet 19 July 2012 - 11:35

Høres ut som et varmeproblem, last ned CPUID HWmonitor og post screenshot her.
  • 0

#3 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 20 July 2012 - 23:00

Høres ut som et varmeproblem, last ned CPUID HWmonitor og post screenshot her.

http://picturepush.com/public/8780178

Fant ikke ut hvordan legge ut bilder her så jeg la det ut på nettet med link over.
  • 0

#4 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2268 Innlegg:
  • System: Windows 7 / 8 / Ubuntu

Skrevet 21 July 2012 - 12:37

Ser jo greit ut det der, hvor lenge hade maskinen vært på når du tok bildet? Holder temperaturen seg rundt det nivået eller stiger de konstant? hvordan ser det ut etter litt høyere belastning?
  • 0

#5 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 21 July 2012 - 12:38

Helt ok temperaturer det der. Du kan prøve å belaste prosessoren og skjermkortet og sjekke temperaturer da. Prøv å spille litt og minimer spillet og sjekk temps. Eventuelt kan du bruke prime95 for å stressteste prosessoren.
  • 0

#6 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 22 July 2012 - 12:33

Ser jo greit ut det der, hvor lenge hade maskinen vært på når du tok bildet? Holder temperaturen seg rundt det nivået eller stiger de konstant? hvordan ser det ut etter litt høyere belastning?

Helt ok temperaturer det der. Du kan prøve å belaste prosessoren og skjermkortet og sjekke temperaturer da. Prøv å spille litt og minimer spillet og sjekk temps. Eventuelt kan du bruke prime95 for å stressteste prosessoren.

Sjekket nå hvor høy temp. er når pcen har stått på i 24 timer, den er akkuratt det samme som på bildet. Jeg prøvde å bruke prime95 for å stressteste prosessoren, når den startet slo pcen seg av, er det normalt?

Det jeg får til nå er å spille ett spill på 1920x1080 uten problemer, men et annet et på 1680x900 funker ikke. Det er 2 års forskjell mellom spillene så det med 1680x900 er mye bedre kvalitet på og trenger mye mer for å spilles. Men jeg skjønner det egentlig ikke.. Kan det være støvproblem? At jeg må vaske inne i kabinettet? Eller trenger jeg bare sånn luft på boks?
  • 0

#7 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 22 July 2012 - 15:00

Hmm, fikk du sett temperaturene når prime95 startet? Gikk de veldig fort opp? Slo maskinen seg av med en gang, eller ikke. Er ikke normalt nei..
  • 0

#8 CyproX

CyproX

Nyansatt

• Pip
  • 49 Innlegg:
  • System: Windows 7 - 64 BIT

Skrevet 22 July 2012 - 15:35

Windows 7 er ikke akkurat operativsystemet til å spille på heller da..
  • 0

#9 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 23 July 2012 - 00:06

Windows 7 er ikke akkurat operativsystemet til å spille på heller da..

Hva OP burde jeg spille på da? Har egentlig aldri tenkt over slikt..
  • 0

#10 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 23 July 2012 - 00:07

Hmm, fikk du sett temperaturene når prime95 startet? Gikk de veldig fort opp? Slo maskinen seg av med en gang, eller ikke. Er ikke normalt nei..

De gikk ekstremt fort opp så slo den seg av.. Jeg har bare 4GB RAM og jeg vet ikke men tror jeg kanskje trenger mer RAM.. Med mindre det finnes enkle løsninger.
  • 0

#11 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5379 Innlegg:

Skrevet 23 July 2012 - 00:24

Da er det definitivt et varmeproblem. Ville nok ha åpnet pc'n og fått ut støvet fra vifter og kjøleribber. Du kan blåse med trykkluft på boks også.

Og win7 fungerer helt fint å spille på.

Dette innlegget er endret av The Crusher: 23 July 2012 - 00:24

• 0

#12 Belsnes

Belsnes

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 23 July 2012 - 23:24

Da er det definitivt et varmeproblem. Ville nok ha åpnet pc'n og fått ut støvet fra vifter og kjøleribber. Du kan blåse med trykkluft på boks også.

Og win7 fungerer helt fint å spille på.

Greit! Tusen hjertelig for all hjelp! :)
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere