Har nå hatt en selvbygget pc som har gått som en klokke i 2 år nå, inntil nylig da skjermkortet krasjet. Fikk tilbake et nytt et (ati radeon hd 7850) på garantien, men siden jeg fikk dette skjermkortet, har pcen krasjet konstant, ofte uten bluescreen, den går bare rett av.
Forsøkte å søke på google og fant ut at jeg burde forsøke å koble i kablene på nytt. Det var da jeg fant ut at atx kontakten er svidd på sidene og den ene pluggen nederst er rett og slett smeltet! Dersom jeg tar på kontakten/ledningene rett etter at pcen har krasjet kjenner jeg at de er varme. Hva kan være årsaken til dette og har jeg mulighet til å sende noe inn på garantien (i så fall, hva, hovedkort, psu etc?)
Kan også nevne at når jeg fjerner plastikken rundt pluggen med en pinsett og slår på pcen, fungerer den helt normalt.
Alle delene er kjøpt hos komplett.no.
Vedlagt er et par bilder av hvordan kontakten ser ut.
Legger også ved et bilde av strømavlesningene i bios (siden 3.3V ser ekstremt lav ut, og rett etter pcen har krasjet ligger den på 2.5V).
Hovedkortet er et "gigabyte x58a-ud5" og strømforsyningen er en "Corsair HX 850w psu".
Tusen takk for alle svar