Gå til innhold

Bilde

AVG har fjernet hovedfilen på ekstern harddisk

lockdir

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 AndersHU

AndersHU

Nyansatt

• Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 26 June 2012 - 21:20

Hei,
Har en ekstern hardisk hvor plutselig alt er borte. Eller Hovedmappa jeg trykker på er borte. Når jeg setter inn USB og går på min datamaskin og trykker på Element (E) "ekstern hardisk" så kommer mappa opp blank. Altså ingen fil / mappe å trykke seg inn på. Jeg åpnet for å vise skjulte filer og jeg fikk opp følgende mappe: $AVG --> $VAULT, hvor følgende filer lå: v_00000001.fil og vvfolder.idx (se vedlegg "skjermdup")

Nå har det seg slik at hadde kryptert hardisken med lockdir.exe , slik at mappa var passordbeskyttet. Når hardisken ble koblet til en annen pc til en annen person har tydeligvis AVG reagert og tolket dette som en trojansk hest siden det ikke fikk tilgang til mappa og gjort noe.

Åpnet AVG og sjekket og fikk opp følgende når jeg såg på "Resident shield detection", se vedlegg "virusprogram". Her er det siste som har skjedd at AVG har flyttet object til virus vault.

Når Jeg ser i "virus vault" så er det ingen object eller infeksjon som ligger der og forutsetningene for å ligge der burde være oppfylt. Det står at filer automatisk fjernes etter 30 dager, men det er gått under så lang tid.

Jeg lurer derfor på hva jeg eventuelt kan gjøre for å rette opp i dette ? Mye viktig data jeg skulle hatt tilgang til.

Mvh

Vedlagte filer

• 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4003 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 26 June 2012 - 22:59

Har du forsøkt dette?
http://www.avg.com/ww-en/faq.num-4503

Pass på at den eksterne disken har samme stasjonbokstav som da AVG gikk til aksjon.
  • 0

#3 AndersHU

AndersHU

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 27 June 2012 - 18:22

Hei,
Har forsøkt dette, men kommer desverre ikke langt når jeg ikke finner filen i "virus vault".
Jeg har ikke sett filen der eller fjernet den der fra heller så det er merkelig. Mulig antiviruset har fjernet det der fra selv, men ikke vet jeg.

Andre forslag?

Takk for hjelp! Setter stor pris på den hjelpen jeg kan få.
  • 0

#4 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4003 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 27 June 2012 - 22:25

Ok, jeg trodde du hadde åpnet mappen manuelt og at enkelte filer lå skjult.
Har du sjekket nettsida til hardiskens produsent?
Mulig at de har løsning for å gjenopprette disken, men om det redder filene dine kan jo ikke være helt sikkert da.

En mulig løsning er å bruke dette gratis programmet:
Paragon Backup & Recovery: http://www.paragon-s...e/download.html
Last ned, installer og kjør programmet og klikk på: Tools øverst til venstre, så velg: Recovery Media Builder.
Da får du videre vaget om å lage et image på en USB-pinne eller på en CD/DVD.
Sett inn CD eller USB-pinne og velg videre: Typical i programmet. Du får da opp CD/DVD-brenneren, eller stien til USB, så er du igang.
Boot opp fra mediet, så velger du Normal Boot gjennom programmet.
Da skal den starte opp slik at du får se og velge harddisker og mapper som du kan kjøre backup av.
Muligens finner du filene dine på den måten, så kan du jo formatere disken og starte på nytt etter det?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere