Gå til innhold

Bilde

ekstra "vifte" til pc. Farlig?

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 speclous

speclous

Junior

• PipPip
  • 169 Innlegg:

Skrevet 24 June 2012 - 17:38

Hei, jeg tenker å kjøpe en ekstra vifte til min stasjonære pc (se bilde under)
Postet bilde

Som dere ser på bildet, så er stasjonæren plasert slik at at det er 2bordvegger ved siden av, noe som gjør at det ikke er så mye plass der den ligger.

Jeg tenker å kjøpe denne viften:
Postet bilde

det jeg lurer på, er at hvis jeg plasserer den ved siden av stasjonæren, så er det akkurat plass nok.Da vil jo vifta som er inni blåse utover og den nye vifta blåse inn mot pcen. Kan dette være farlig eller vil det funke greit?

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi pcen min fyller seg med støv, og jeg syntes det er stress å måtte koble ut pcen hvert 3 mnd. for å fjerne dette.

Hva tenker dere? er dette en god løsning for å holde støvet vekke fra pcen eller? :)

takker for svar Postet bilde

#2 pijano

pijano

Superbruker

• 3868 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 25 June 2012 - 06:38

Ikke farlig, men du får vel ikke ønskelig effekt her. Hvis vifta står klemt til en hyllevegg, så får den ikke nok luft å dra inn i kabinettet, den blir svak. Hvis den i tillegg skal peke mot en vifte i PC-en, hvis funksjon er å dra varmluft ut, så presser du det tilbake og vil få et varmeproblem. Trenger maskinen å stå i hylla da?

#3 speclous

speclous

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 169 Innlegg:

Skrevet 25 June 2012 - 17:29

Takker for svar :) Ja det blir veldig vanskelig om jeg skal la pcen stå et annet sted enn der den er.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere