Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Rask og god SSD

• Vennligst logg inn for å svare.
4 svar til dette emnet

#1 Utsikten

Utsikten

Senior

• PipPipPip
  • 523 Innlegg:
  • System: Windows 7 home prenium

Skrevet 30 May 2012 - 12:20

Hei, er det noen som vil anbefale en SSD disk på 256Gb.
Den skal være rask og det siste innen teknologien.

Utsikten

#2 Andrull

Andrull

Hardware Guru

• 12874 Innlegg:
  • System: _____windows 7

Skrevet 31 May 2012 - 14:32

Denne er rask og god, og tar i bruk den nyeste teknologien: http://prisguide.har...40gb-ssd-150486
Vel, dette er det billigste du får om du skal ha det 'beste'. Ettersom ikke annet er spesifisert eller du forklarer mer om hvilket utstyr dette skal brukes på og ikke minst bruken, så er det vanskelig for meg å anbefale noe annet.

Det er enkelt og greit det som gir best ytelse og mest for penga på generel basis.

Jeg sier på ingen måte at det er nødvendig med så kraftig sak, eller at maskinen din kan håndtere så enorme hastigheter, men ut fra ca null ekstra-info så er det det beste jeg kan gjøre. ;)
Obs: Hvermansen har for eksempel IKKE behov for noe slikt.

Er spørsmålet om JEG lyst på en slik sak, så er det JA. ^^

#3 Utsikten

Utsikten

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 523 Innlegg:

Skrevet 31 May 2012 - 18:36

Takk for det Andrull,har forsatt MSI Big Bang HK.Vet ikke hva det takler av hastigheter.

Har tenkt en disk til å koble på vanlig måte, har ikke plass til det i PCI Expressder har jeg bl.a. USB3 kort,har forresten dette kortet noen hensikt på dette hovedkortet :unsure:

Utsikten

#4 Andrull

Andrull

Hardware Guru

• 12874 Innlegg:
  • System: _____windows 7

Skrevet 02 June 2012 - 16:41

Nå er ikke akkurat beskrivelsen "MSI Big Bang" en sæærlig god beskrivelse av hva du har som maskinvare.

Rett og slett fordi det er en stor serie som går fra de beste HKene i dag til de litt eldre P55 hovedkortene. :P
edit: ser at det var Trinity du hadde ja. :)

Siden du vinklet det negativt så velger jeg å gå ut fra at det er av de dårligere, og eldre P55 kortene, som heller ikke har opprinnelig USB 3.0 støtte, og derfor du bruker ekspansjonskort. Altså: Big Bang Trinergy

Det betyr at du har en lavklasse-middelklasse prosessor, og med mindre vi snakker om en trasig Celeron så bør i minste prosessoren være rask nok til å takle forholdsvis raske SSD-er.

Hovedkortet vil dog bare ha Sata 2-støtte, og du begrenser deg derfor til lav/middelklassen og 2.generasjon av SSD-er, noe om i og for seg er helt greit valg det.

En helt OK sak til 250GB ca ville vært: M4 eller Corsair Force Series 3 . Begge to støtter Sata 3 (som er bakoverkompatibel til Sata 2), som er litt overkill egentlig, men ettersom prisene på 3.generasjon egentlig har passert 2. Generasjon, så lønner ikke sistnevnte seg så mye med mindre du går på bruktmarkedet. Da ville f. eks Crucial C300 (som er forgjengeren til M4) egnet seg svært godt, og gitt omtrendt samme ytelse, Du får sikkert skaffet deg en til rundt 1000-1200kr eller noe.
Men skal du ha nytt så gir de to linkene over god ytelse over hele linja, uten at de verken koster for mye, samt at de skalerer med systemet om du skulle finne på å oppgradere en gang. ;)
Men det er sli kat du har en Intel 320 fra før av?

#5 Utsikten

Utsikten

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 523 Innlegg:

Skrevet 05 June 2012 - 13:04

Hei, dette var litt av en innføring for en legmann.
Ramser opp noe her som er det du mener jeg har,:
MSI Trinergy(MS7580) Verson 1.
CPU: Intel core i5 CPU750& 2,67GHz

Nordbro: Intel DMI Host Bridge Revisjon 11
Sørbro: Intel P55 " " " "

Der er 55èrn din :)
Utsikten

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere