Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Konfigurering av Firefox?

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• PipPip
  • 186 Innlegg:

Skrevet 12 May 2012 - 12:18

Jeg har lenge benyttet FF men begynner å gå lei av konfigureringsproblematikk.

Nå har jeg fått det omtrent slik jeg vil ha det både i Win2k og Win7, men det henger igjen i XP.

Dette er hva jeg hadde før, og vil ha igjen:

1. Tags on top
Da ligger FF hovedmeny under en 'knapp' øverst til venstre, og første tag lar seg ikke lukke. Ved oppstart ligger da min valgte startside (gmail) der. Ytterliger tags kommer pent og pyntelig opp på samme linje, blanke.

2. Neste linje har frem og tilbake piler, deretter NoScript symbolet, og deretter et langt felt som viser gjeldende URL. Dette feltet har en nedoverpil tilhøyre, klikker jeg på den kommer mest brukte URL's i drop down liste. Samt et kortere felt for Google søk.

Det er alt.

.........

Men når jeg åpner en ny tag nå, kommer det opp et digert Google søkefelt midt på skjermen, jeg vil bare ha tag'en, og benytte det søkefeltet jeg allerede har i linje 2.

Er det mulig å få det til?

Eller bør jeg forsøke med Internet Explorer igjen?

Senere tillegg: Savner sårt bakoverpilen! Må lukke en fane og gå inn på nytt.

Dette innlegget er endret av Gulliver Foyle: 13 May 2012 - 15:46

#2 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 186 Innlegg:

Skrevet 14 May 2012 - 10:23

All right, nå har jeg fått til noe: Ved å velge Innstillinger, Navigasjon fikk jeg den linjen jeg savnet. Men Zone Alarm gjør noe jeg gjerne skulle vært foruten:

Når jeg ber om en ny tag får jeg det, men ZA viser et digert søkefelt midt på skjermen. Det er kanskje ZA's egen 'feil', men jeg kan ikke se hvorledes man kan konfigurere dette noe sted.

#3 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 14 May 2012 - 12:30

All right, nå har jeg fått til noe: Ved å velge Innstillinger, Navigasjon fikk jeg den linjen jeg savnet. Men Zone Alarm gjør noe jeg gjerne skulle vært foruten:

Når jeg ber om en ny tag får jeg det, men ZA viser et digert søkefelt midt på skjermen. Det er kanskje ZA's egen 'feil', men jeg kan ikke se hvorledes man kan konfigurere dette noe sted.

Firefox har faktisk en layout-fil man kan redigere for å fikse på oppstillingen i nettleseren. Jeg har lagd meg en her:
http://browse.devian...me.css#/d4t572x

Postet bilde

Og da har du også et utgangspunkt om du vil redigere noe på det selv.
Fila skal ligge under:

"run", type %appdata% go to "mozilla", firefox, profiles, etc., chrome

Finnes ikke "chrome" mappa lager du den selv. Dra inn userChrome.css-fila inn dit.

I css'en min har jeg fjernet den oransje knappen øverst til venstre, og menyen er også borte. Menyen kommer om du trykker alt.

EDIT: Mener du tabs? Du skriver tags, skjønner ikke helt hva det skal være.

Dette innlegget er endret av o-l-a-v: 14 May 2012 - 12:35

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere