Gå til innhold

Bilde
- - - - -

WinXP - legge til ikoner på taskbar?

• Vennligst logg inn for å svare.
8 svar til dette emnet

#1 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• PipPip
  • 188 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 15:06

Jeg er vant til å ha MSWORD på taskbar for quick start, når jeg trenger å 'notere' ting mens jeg inne på ulike websteder - slik jeg hadde det på min Win2k installasjon. Her under XP får jeg det ikke til, men det budre vel være enkelt?
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3995 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 08 May 2012 - 15:35

Høyreklikk på verktøylinja og velg Egenskaper
Sett hake foran: Vis Hurtigstart

Postet bilde

Nå kan du dra ikoner fra Alle programmer ned til linja.

Edit: Skrivefeil

Dette innlegget er endret av pijano: 09 May 2012 - 09:50

• 0

#3 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 188 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 09:15

Hehe, er det så enkelt...

Jeg hadde prøvd å fjerne haken på 'lås oppgavelinjen' men siden det ikke hjalp måtte jeg spørre.

Takk for hjelpen!
  • 0

#4 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3995 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 09:33

Ja, men når XP er et nytt OS for deg, så er det jo noen nye funksjoner å sette seg inn i. :)
Jeg mener å huske at Windows 2000 ikke har funksjonen for å låse verktøylinja slik som i XP.
Har man mange ikoner på linja synes jeg det er greit at alle er synlige, så da låser en opp, skyver hendelen til alle ikoner er synlig og låser verktøylinja igjen.
  • 0

#5 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 188 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 18:24

Skulle akkurat til å spørre om akkurat det...

Mitt neste spørsmål handler om 32 vs 64 bit, men det fordrer vel en egen tråd, jeg bare lurer på om man får velge mellom dem fra inst. CD, og om det er noen fordeler når bruksområdet er surf, download og tekst? Og når jeg først har installert, så blir det vel bare mulig å installere fra scratch igjen, drivere (nettverk, Nvidia lyd og bilde) og config jeg allerede har gjort må gjøres pånytt igjen?

Jeg er litt fascinet av hvor mye større frihet man hadde til å gjøre ting på eldre systemer, som 3.1 eller 98...
  • 0

#6 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3995 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 18:43

Hvis ikke du har behov for masse ram, er ikke 64-bit noe å anbefale. Det har dårlig driverstøtte, og jeg kjenner ingen som har hatt XP 64-bit, annet enn i jobbsammenheng. Hvis du har vanlig XP-CD, tror jeg ikke du får noe valg om det ene eller det andre. Vil tro du sitter på kun 32-bit.
64-bit-versjon, inneholder begge system.

Hvis du også sitter på gammel maskinvare, er det ikke sikkert at hovedkortet ditt har støtte for 64-bit.

Dette innlegget er endret av pijano: 09 May 2012 - 18:59

• 0

#7 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 188 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 22:28

Supert, da sier jeg takk for meg for denne gang, og knoter videre for å få systemet dit jeg vil ha det. Har nå gjort en big leap forward!
Men tenker å øke fra 2 til 4 GB DDR2.

Det gleder meg å ha funnet ut at XP ikke er så fjernt fra Win2k...
  • 0

#8 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13900 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 10 May 2012 - 15:21

Du burde prøve Windows 7, og når den kommer, Windows 8 når du får anledning til det. :)

Der er det en del fler forbedringer (i mine øyne iallefall) som jeg per i dag ikke hadde klart meg uten! ;)
  • 0

#9 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 188 Innlegg:

Skrevet 07 July 2012 - 12:04

Håper noen leser dette, ellers må jeg starte ny tråd.

Etter å ha sett på videooverføring fra Svanholm seremonirom var min XP oppgavelinje flyttet og sto vertikalt til venstre på skjermen. Den kunne dras ut til høyre og fylle halve skjermen, men jeg fikk den ikke ned på plass før jeg fant ut at man kan klikke på et blankt områd og dra den ned. Det gikk etter en del forsøk. (http://answers.micro...0c-0ea5b4a3237f)

Men quick start ikoner er borte,og hvis jeg forsøker å gjøre så jeg kan få lagt in det, flipper oppgavelinjen og blir to linjer høy. Om det går an å legge inn ikoner da har jeg ikke prøvet.

Noen gode råd, eller skal jeg installere XP pånytt og holde meg unna video-overføringer? (Youtube går bra.)

PS. Etter å ha tuklet med dette ser det ut som de vertikale inndelinger som skiller ikoner fra den plass hvor åpne linker etc markeres, er blitt borte.

Dette innlegget er endret av Gulliver Foyle: 07 July 2012 - 12:07

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere