Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Svarte/hvite firkanter på skermen

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4417 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 07 May 2012 - 14:43

Har i det siste fått et problem med skjermen. Nå og da dukker det opp svarte/hvite prikker på skjermen, spesielt ved bruk av Firefox. Jeg vet ikke om det er et elektrisk problem da jeg har prøvd å flytte alt elektrisk utstyr så langt unna som mulig. Har også ryddet litt i kablene under bordet.

Når jeg ser film eller spiller så ser jeg ingen firkanter som nevnt over på skjermen.
Så jeg lurer på om det er skjermen som holder på å ta kveld? Skjermen er ikke
spesielt varm heller. Skjermkortet holder seg på 48/47 grader under idle. Bruker forresten kun vanlig DVI kabel fra skjermkort til skjermen.

Skjermen er en http://www.officemax...uct-prod3100014
Skjermkortet er Radeon HD 6870.

Sånn ser firkantene som jeg nevner ut:
Postet bilde

Dette innlegget er endret av Åsmund: 07 May 2012 - 20:22

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5368 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 07 May 2012 - 18:13

hmm, har sett dette før. For meg så høres det ut som at skjermkortet er på vei til å ta kvelden, men kan også være skjermen. Skjer det med andre skjermer/skjermkort?

#3 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• Trådstarter
  • 4417 Innlegg:

Skrevet 07 May 2012 - 20:32

Det jeg brukte før som var et Nvidia skjermkort, vet jeg funker så det trenger jeg ikke å teste :) Men når jeg spiller eller ser film i vanlig DVD kvalitet eller med 1080p blu-ray kvalitet så kommer det ingen firkanter. Kan spille alle spill på max/ultra settings uten problemer. Så det kan jo ikke være skjermkortet? Noen ganger kan det ta alt fra 1-2 timer eller lengre før firkantene dukker opp. Kom på at det er en stund siden jeg renset komponentene for støv. Kanskje det kan være problemet også? Skal prøve med en annen skjerm i morgen, for nå blir det kveld her :)

Dette innlegget er endret av Åsmund: 07 May 2012 - 21:04

#4 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• Trådstarter
  • 4417 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 20:47

Ikke vet jeg, men dette er det merkeligste jeg har vært borti. Etter jeg sluttet å bruke Firefox så har firkantene forsvunnet. Bruker Chrome nå :) Eller, det ble ihvertfall bedre.

Dette innlegget er endret av Åsmund: 08 May 2012 - 21:13

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere