Gå til innhold

Bilde
- - - - -

HDMI fy fy til PC ?

• Vennligst logg inn for å svare.
12 svar til dette emnet

#1 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium 64-bit

Skrevet 30 April 2012 - 01:43

Leste en omtale ang en LED skjerm på komplett. Der var det en som skrev:

Knall bra skjerm!

Postet bilde 14/12/2011 Anmelder: Kim Fridén
Denne skjermen er helt konge, den har utrolige skarpe farger og kontraster som gjør dette om til en sykt dellig skjerm å se på. Den virker extremt bra til både konsoller og photo redigering.
Skjermen i seg selv har DVI / VGA / HDMI ingang som gjør at den støtter dagen teknologi og gårsdagen teknologi. Man skal være obs på at det bare følger med 1 VGA kabel og ingen HDMI / DVI kabel.
OBS! Selv om denne skjermen følger med HDMI ingang, SÅ SKAL DENNE IKKE BENYTTES AV PC! Dette vil skape et uskarpt bilde og svarte kanter på skjermen. HDMI skal kun brukes om du kobler til konsoller / Medie enheter. for pc bruk SKAL DU BRUKE DVI / VGA, DVI er anbefalt for best mulig kvalitet på høyeste oppløsning.

Er det såpass stor forskjell på en HDMI fra pc til skjerm vs DVI fra pc?
  • 0

#2 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4606 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 30 April 2012 - 03:38

Da var det muligens Postet bilde disse svarte kantene han snakket om. De begynte å dukke opp etter en stund når jeg brukte HDMI inngangen på skjermkortet mitt XFX Radeon HD 6870. Skjermen er en http://www.officemax...ct-prod3100014. Nå har jeg byttet til DVI inngangen og har ikke sett noen svarte kanter hittil. Så det kan være lurt og ikke bruke HDMI inngang på skjermkortet for vanlig pc-skjerm ja :)

Dette innlegget er endret av Åsmund: 30 April 2012 - 03:57

• 0

#3 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 08:07

Kanskje eg ikke vet bedre, men har aldri hatt problem med å bruke HDMI...som eg vet om hvertfall. Skjermen har ikke hatt noen sort kanter eller tegn til noe som helst hva angår klarhet og farger. Skjermen min er denne: http://www.prisguide...113379/detaljer
  • 0

#4 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13908 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 30 April 2012 - 09:14

Problemet her er nok at bildeskaleringen er litt 'ute'. Dette kan enkelt endres i skjermkortinnstillingene i Windows (CCC eller Nvidida CP). Har alltid skjedd ved bruk av HDMI hos meg på TV i alle fall.
  • 1

#5 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 10:26

Er det den som heter Digital Flat-Panel Scaling options i CCC der man juster under og overscan? Den er alltid på tur etter installasjon av ny skjermdriver men setter den alltid tilbake til 0% og alt er på stell

Dette innlegget er endret av gjeewaytee: 30 April 2012 - 10:26

• 0

#6 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2267 Innlegg:
  • System: Windows 7 / 8 / Ubuntu

Skrevet 30 April 2012 - 10:34

gjeewaytee: stemmer nok det ja
  • 1

#7 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 10:52

Så når eg da justerer den til 0% og alt er slik det skal være så kan det da ikke være noe problem med å bruke HDMI vel?
  • 0

#8 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2267 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 11:35

denne instillingen vil være forskjellig på alle skjermer, det finnes ikke en instilling som vil virke på alle skjermer
  • 0

#9 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 14:58

Skjønner, men eg fikk forståelsen av at rett og slett billedkvaliteten blir dårligere med hdmi vs dvi. Eg har ingen dvi kontakt så eg får ikke testet det.
  • 0

#10 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2267 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 17:00

det er også feil, HDMI er DVI signal + lyd, bare med annen kontakt
  • 0

#11 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:

Skrevet 30 April 2012 - 19:08

Det vet eg, men eg viser bare til uttalselsen til han karen i første post fra komplett. Eg skjønner ikke problemet med å ikke bruke hdmi til en pc skjerm når det bare er å justere under/overscann
  • 0

#12 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2267 Innlegg:

Skrevet 01 May 2012 - 01:56

mange av de som skriver produktanmeldelse på komplett som ikke har peiling på hva de egt. snakker om, bruker bare å drite i alt som er formulert på en slik måte
  • 0

#13 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4059 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 02 May 2012 - 11:23

Komplett og andre nettbutikker burde ha moderatorer for kommentarfeltene. Jeg tar aldri slike innlegg og føler at det sjelden gir noen nytteverdi, annet enn evn. underholdningsverdi innimellom. Selvfølgelig kan det være mange seriøse innlegg, men når noen skriver: "MÅ IKKE..." osv, virker det bare useriøst. Man kan jo skrive hva man vil! En tenåring som kjøper et skjermkort som ikke fungerer, så renner fingrene over tastaturet for å slakte produktet. Feil på produkt og kompabilitetsproblemer kan en alltids oppleve, men forteller dette at det da er et dårlig produkt? Google reviews av nettsteder som jobber med slikt, det gir bedre produktinfo.

Dette innlegget er endret av pijano: 02 May 2012 - 11:34

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere