Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Datan restarter når eg spiller.

• Vennligst logg inn for å svare.
4 svar til dette emnet

#1 -malossi-

-malossi-

Senior

• PipPipPip
  • 514 Innlegg:

Skrevet 24 April 2012 - 16:02

Har eit problem med at dataen restarter eller går ut av spillet når eg har spilt ein stund. Virker som om det skjer mest når den arbeider hardt og spiller tunge spill. Har spilt gamle spill som pc klarer å drive på maks innstillinger å då skjer det ingenting, men med nyere spill restarter den eller lukker spillet å går rett på skrivebordet. Det varierer kor lenge eg kan spille før det skjer. Alt fra 5min - 1time
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 24 April 2012 - 16:09

Det kan være et varmeproblem du har. PC-en går fort varm når den kjører grafikktunge spill, og hvis du ikke har nok kjøling i kabinettet, eller gjelder dette laptop, så kan du har tette kjøleribber og vifter (støv).
Da reagerer fort en PC slik.

Enten det, eller så har du dårlige drivere. En god idé når du gamer, er å holde skjermkortdrivvere, samt lydkortdrivere oppdatert.

Dette innlegget er endret av pijano: 24 April 2012 - 16:11

• 0

#3 -malossi-

-malossi-

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 514 Innlegg:

Skrevet 24 April 2012 - 16:37

Godt mulig det er støv som er årsaken ja, men får av og til opp blåskjerm og der det sto at det var oppdaget ein feil og måtte restarte får å forhindre skade. sto og noke at eg skulle skjekke at all maskinvare og programvare var riktig innstallert. og starter dumping av fysisk minne.
Andre gånger kommer det opp: Det har oppstått ein feil og windows må lukke programmet.
  • 0

#4 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 24 April 2012 - 16:43

Om du har fått bluescreen kan du laste opp dumpfilene? Du finner de i c:\windows\minidump
  • 0

#5 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 24 April 2012 - 16:53

90 % av alle blåskjermer er driverrelatert.
Jeg ville begynne med å oppdatere drivere, men hvis du får lagt ut feilmeldingsloggen her, så er det bare fint for feilsøking videre.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere