G til innhold

Bilde
- - - - -

Kjp av NAS

m sttte torrent og 4 harddisker

• Vennligst logg inn for svare.
4 svar til dette emnet

#1 zerogoofy

zerogoofy

Senior

• PipPipPip
  • 948 Innlegg:
  • System: windows

Skrevet 20 February 2012 - 21:18

Hei. Jeg har veldig lyst å kjøpe meg en Nas, er det noen som har forslag til en god Nas, som støtter torrent og har plass til 4 disker? Har sett på denne: http://www.komplett....aspx?sku=602464

Har også sett på noen andre også, men kan ikke si jeg ser at noen av dem støtter torrent.
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 21 February 2012 - 09:39

Jeg tror ærlig talt at du ikke får kjøpt en NAS som ikke støtter bittorrent.
De ligger ofte som add-ons du åpner for gjennom brukergrensesnittet til NAS-en.
Jeg har selv en veldig enkel NAS som holder for meg, men har kun plass til 2 disker, altså maks 4 tb.

Den du har linket til ser lovende ut, men jeg har ikke grunnlag for å anbefale en NAS når jeg kun har hatt denne ene fra Zyxel.

Her er en guide til NAS-en du linket til: http://www.readynas.com/?page_id=3962
  • 0

#3 zerogoofy

zerogoofy

Senior

• Trdstarter
  • PipPipPip
  • 948 Innlegg:

Skrevet 21 February 2012 - 15:27

Takk for svar. En annen ting jeg lurer på, vis jeg nå pakker i de diskene jeg vil ha i den, og det er noen filer på dem, vil nasen da slette disse? Jeg har en switch som jeg har internett til pcen og ps3en, om jeg kobler nasen på denne switchen, vil da pcen finne den som en nettverks disk?

Dette innlegget er endret av zerogoofy: 21 February 2012 - 15:30

• 0

#4 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3948 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 21 February 2012 - 15:44

Jeg ville nok ikke satt inn en disk med filer du skal beholde. Diskene må settes opp og tilknyttes NAS-en, enten med Raid eller hva du måtte ønske. Da blir diskene formatert.

Den vil dukke opp som en nettverksdisk ja, men den letteste måten å styre NAS-en må, er ved å koble seg til den gjennom dens ip-adresse på nettleseren du bruker, eller eget programvare som kan installeres og kjøres fra PC.
  • 0

#5 zerogoofy

zerogoofy

Senior

• Trdstarter
  • PipPipPip
  • 948 Innlegg:

Skrevet 21 February 2012 - 15:46

Okei, da har jeg fått svar på det jeg lurte på. Tusen takk for hjelpen, blir nok å gå for den jeg linker til.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere