Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Problemer med HP dv5

• Vennligst logg inn for å svare.
5 svar til dette emnet

#1 Teigas

Teigas

Junior

• PipPip
  • 125 Innlegg:

Skrevet 10 February 2012 - 20:01

Har en kompis som har en hp dv 5, med amd prosessor.

Problemet begynte med at den låste seg når den skulle starte opp. Og nektet å starte opp i windows. Kom til der man skriver inn passord og så låste den seg igjen.

Tok da en fresh install og la inn windows 7. Så klarte kompisen og legge innpå norton, når den hadde avast virus program samtidig, da fikk den litt problemer med å starte igjen. Fikk fjernet norton og alt virket greitt.

Så gikk det en liten tid og den begynte og tulle seg litt igjen, den klikker av og til når man skal logge på, og låser seg kanskje før man får skrive inn passordet. Da må man bare bruke av knappen får og få den av.

Har kjørt hp sitt diagnose program rett etter oppstart f noe valg. Kjørte ram test og hardisk test. De første gangen jeg kjørte hardisk testen klikket eller låste den seg. Tok så ut batteriet og kjørte hardisk testen igjen. Da klarte den å kjøre dette helt fint. Kjørte også en scandisk , tok meget lang tid, men den klikket ikke. Har skrudd den mye av og på og testet nå, trodde kanskje den var ok. Men når jeg skulle ta den på igjen nå, skjedde det samme at den låste seg.

Så er spørsmålet , noen som har en ide hva som er galt her?

Er det noe poeng i og forsøke en reinstall til ?

Kan det være det hjelper og blåse støv utav? Skulle kanskje ikke tro det var det som gjorde det heller?

Noen som har noen ide til diagnose program eller tester jeg kan kjøre eller tips til hva som kan gjøre det?
  • 0

#2 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 11 February 2012 - 09:12

Siden du påpeker at batteriet gjør at testene går greit.

Antar du har prøvd å starte maskinen uten batteri?
Støv kan også være tilfelle problemet, så ville forsøkt med en støvrens.
  • 0

#3 Teigas

Teigas

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 125 Innlegg:

Skrevet 11 February 2012 - 12:08

Har forsøkt og støvsugd og blåst litt forsiktig med trykkluft i innganger til vifter osv nå.
Flashet bios, kjøre den uten batteri , og lagt inn windows på nytt en gang til.
Om den nå låser seg, så må det være noe med hardware?
  • 0

#4 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:

Skrevet 11 February 2012 - 17:39

Ville vært forsiktig og støvsuge pcen, kan lett gi statisk eleksitet eller noe faller av.

Jeg vil i så fall anta harddisken er problemet i så fall.
Antar du hører viften i maskinen og tempraturene ikke er så ille?
Maskinen burde vel bli veldig varm hvis kjøleløsningen ikke virker.

Skal vel litt til om ram er problemet men man kan jo forsøke å ta ut en av ram brikkene, men ellers ville jeg brukt garanti eventuelt vurdert ny maskin om ingen av dette løser problemet.

Lite sansynlig DVD stasjonen er problemet men man kan jo forsøke å koble på ekstern usb dvd rom hvis installasjonen henger seg.

Dette innlegget er endret av LMH1: 11 February 2012 - 17:42

• 0

#5 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:

Skrevet 11 February 2012 - 17:54

Isteden for ny harddisk kan man forsøke en full formatering.
Kan være det løser problemet.
  • 1

#6 Teigas

Teigas

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 125 Innlegg:

Skrevet 11 February 2012 - 17:59

Har prøvd full formatering nå, var ikke så mye til hjelp. forsøker med en ram test nå.

Pc en blir varm jo, men det blir vel stort sett de fleste par år gammle laptoper :P hehe..

Får kjøre en memtest og en hardisk test til evnt.

Kompisen min har vel kjøpt denne av en eller annen kompis og de aner jo ikke hvor kjøpskvittering etc er..

Ellers hadde vel hp fått seg en reklamasjonsak.. Kommer ikke så langt uten kjøpskvitteringer i de tilfellene..
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere