Gå til innhold

Bilde

Salg av pc! Hva er den verdt?

• Vennligst logg inn for å svare.
4 svar til dette emnet

#1 Håkonst

Håkonst

Nyansatt

• Pip
  • 2 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate

Skrevet 24 January 2012 - 18:39

Hei!

Vurdere og slege min PC. men så lurer jeg på hva jeg kan få for det.

Hovedkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

Skjermkort: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 4,5 GHZ

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

Harddisk: Western Digital RE4 Enterprise 1TB (7200RPM)

Strømforsyning: Den er jeg ikke helt sikker på hva heter. (650 eller 700 watt)

Kjølinger: Kingston HyperX Cooling Fan (RAM kjøler med blått design+blåe vifter) CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler med skjerm for og stille in vifte hastighet farger i skjer etc. http://www.komplett....aspx?sku=580933

Skjerm: BenQ 22" LCD G2220HD

Mus: Ace MO Laser Gaming GX500

Tastatur: Razer Lycosa gaming keyboard Nordic

Det er også flere vifter med lys som følger med + en kabel med mange led pærer for og surre rund inne i kabinettet for
at det skal se "kult" ut. følger også med et blått lys rør.

det var alt tror jeg, kan ikke komme på noe annet i slengen.
  • 0

#2 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 24 January 2012 - 20:19

Vanskelig å si hva maskinen er verdt uten å ha sett på den, men et sted mellom 3500-4500 kr høres muligens fornuftig ut om du er maksimalt heldig da snakker jeg om alle delene.

Dette innlegget er endret av LMH1: 24 January 2012 - 20:19

• 0

#3 Andrull

Andrull

Hardware Guru

• 12874 Innlegg:
  • System: _____windows 7

Skrevet 24 January 2012 - 23:00

Vanskelig å si hva maskinen er verdt uten å ha sett på den, men et sted mellom 3500-4500 kr høres muligens fornuftig ut om du er maksimalt heldig da snakker jeg om alle delene.

Tja, har det virkelig så mye for seg å se på PCen da? :huh: Riper og nedslitte komponenter er da ikke akkurat noe stort problem (da dette mest sannsynelig ville ødelagt dem), så da kommer det egentlig helt ned til hvordan kabinettet er behandlet.

Og er et ganske dårlig overslag spør du meg. Med full pakke så ser jeg mer for meg det dobbelte.
Hadde det der blitt solgt for 4000,-kr så hadde jeg slått til med en gang, bare for å få meg kjempebillig HW. (bare skjermkort og WIndows 7 er jo verdt ca 3700,-kr)

Men uten kabinett så er verdien på komponentene i ny-pris er på omtrendt 11 000 som et greit overslag.
Ettersom den umulig kan være SÅ gammel (har jo forholdsvis nye komponenter), så vil jeg kanskje sette bruktprisen på noe rundt 7000. + prisen på kabinettet som gjerne har blitt halvert fra innkjøpsprisen. :)
  • 0

#4 Håkonst

Håkonst

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 2 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate

Skrevet 25 January 2012 - 03:54

Hehe, kommer ikke til og selge den for 3500-4000,-... det blir jo nesten som og gi den bort :huh:

kabinettet er bare et lite et som jeg hadde liggenes i garasjen for jeg ble så lei av det andre store "klompen" jeg hadde, dessuten fikk jeg mye bedre kjøling i det lille :)

Alle delene ble kjøpt nye for ca 5 mnd. side ettersom de jeg trengte en god oppgradering fra det gammle jeg hadde. og alt er behandlet find, ikke noe tull med koblinger eller lignende, aldrig fått blå skjerm eller noe av den-slags.

kjører så å si alle spill jeg vil på max :)
  • 0

#5 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 25 January 2012 - 07:40

Man kunne vel selge det til høysbudne.

5 måneder er ikke gammelt nei, men både skjermkort + prossor er vel noe utdatert.
Men du bør nok selge før HD 7950 kommer på markedet.

AMD prosessor er vel full brukbar ennå men blir slått av i5 2500k.

Beste rådet er å selge gjennom firma da kan det være som andrull sier du kan få en 8000 kr.
Men da bør du minstefall gi kviteringer og garanti. Kanskje også litt support på maskinen hvis det skulle dukke opp problemer.

Hvis vi skal ta eksempel: PC i deler - Intel Core i5 2500K8GB DDR3 1600MHz, Z68-chipset, AMD HD 6950 2GB, 60GB SSD, 1TB, DVD±R/RW koster jo den 8.495,- uten skjerm og operativsystem.

Mus og tastatur vil nok de fleste kjøpe nytt.
Er det snakk om OEM/Retail listens? Det har jo en del å si.

Men jeg ville heller kjøpt ny bygg pc en brukt pc uansett.

Dette innlegget er endret av LMH1: 25 January 2012 - 07:50

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere