Gå til innhold

Bilde

dårlig sikkerhet hos [Navn på bedrift]

• Emne lukket Emne stengt!
53 svar til dette emnet

#46 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 03 November 2011 - 11:56

Nei, stenger ingenting. Om vedkommede nå har prøvd å lure oss så er det hans valg. Er han som driter seg ut, i så måte.
  • 0

#47 Nicwillu

Nicwillu

Superbruker

• 1090 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64-bit

Skrevet 03 November 2011 - 14:30

Kom med bevisene da!
  • 0

#48 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4529 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 03 November 2011 - 14:42

Ja, vi venter :P
  • 0

#49 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 03 November 2011 - 16:34

Såså, han kommer sikkert med det når han mener det passer. Og uansett, om det han sier er legitimt har heller ikke vi noe med hva denne maskinen inneholder, samt hva han har fått jenket ut av serverne til [Navn på bedrift] (som det jo var tilgang til via denne PCen).

Inntil da er det liten vits å mase.

Dette innlegget er endret av Martin Aleksander: 08 November 2011 - 20:42

• 0

#50 Plexim

Plexim

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2263 Innlegg:
  • System: Windows 7 / 8 / Ubuntu

Skrevet 03 November 2011 - 21:04

uten å påstå verken det ene eller det andre om hva som er hemmelige filer, så kan jeg fortelle at jeg har sett noen filer på skjermen hans som så troverdige ut ved første blikk... Har også sett hvordan programmet hans reagerer annerledes på visse koder, litt vanskelig å uttale meg om ting jeg har lite info om.

Men slik jeg kjenner han klarer han å knekke ganske mye rart...

begynner nesten å miste litt troen på noen ting her selv, men få frem noen screenshots av at programmet jobber med klykken sin fil hvertfall da zardoxx

• 0

#51 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 04 November 2011 - 08:54

Neinei, det er ikke nødvendig med noe slikt. Ser jo at han har holdt på med det, ettersom han faktisk fant frem en kode som på ett eller annet vis gav han tilgang til filen, men med rav ruskende galt innhold.

Det som er meg litt undrende er at han klarte å få knekt en 256bit AES-kryptering på 5 dager/timer, men en 128-bit AES-kryptering bruker han over to uker på....
  • 0

#52 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 04 November 2011 - 11:34

Det som er meg litt undrende er at han klarte å få knekt en 256bit AES-kryptering på 5 dager/timer, men en 128-bit AES-kryptering bruker han over to uker på....

Vel, nå kjenner jeg han godt, og han har ikke holdt på med knekkinga av AES 128 enda. Han bruker pc'n til mye, f.eks skole og gaming, så er jo ikke lett og få tid til alt samtidig.. Han har altså ikke brukt over to uker på den.

Han sa nå nettop at han ikke får gjort det før etter skolen på fredag, altså idag.

Han sa nå igjen at det tar 100% prosessorforbruk, så man får jo ikke gjort noe særlig annet samtidig som han gjør nå for tiden mtp skole. ;)

Dette innlegget er endret av Crazyjoey: 04 November 2011 - 11:34

• 0

#53 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 04 November 2011 - 11:40

Spoiler

Tja, har fått det inntrykket av at han holder på med det jeg, hvis du sjekker sitatene i spoileren.

Her er det han fant, som naturligvis ikke stemmer helt. Hvorfor man får brukt det passordet aner jeg ikke, men likevel, innholdet er ikke tilgjengelig med det:

Password Recovery statistics:
Encrypted ZIP/RAR/ACE/ARJ-file: C:\Users\ALIENWARE\Desktop\Bryt.rar
Total passwords tested: 32 563 408 545
Total time: 11h 7m 15s 289ms
Average speed (passwords per second): 813368
Password for this file: caag@!)
Password in HEX: 63 61 61 67 40 21 29

Såh... I tillegg sier han at han bruker et botnet.
  • 0

#54 Martin Aleksander

Martin Aleksander

Daglig leder

• 4357 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 08 November 2011 - 20:45

Emne stengt!

Dette emnet er herved stengt.

Det er åpenbart at emnestarter farer med usannheter, og påstander som har med hensikt å skade omtalte firma.

Eventuelle reaksjoner på denne beslutningen kan tas med undertegnede på privat melding eller epost.

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere