Men på 10 dager da som jeg hadde mobilen, har litt greie på kjemi å det tar lenger en 10 dager for at telefonen skal bli så irret inni at den er grønn inni og enda lengre tid får at den skal streike , hadde den blitt helt svart så men det ble den ikke det kom 3 android menn nederst og ingen av knappene virkegikk i bios modus ???
t lenger og det var mini skrift på skjermen som om den
Vel, jeg den forklaringen der vil ikke akkurat hjelpe med å fjerne noen misstanke om vannskade. Er jo nettopp slikt som skjer når mer og mer av mobilen begynner å korrodere.
En fuktig mobil er vel også noen av de mest korrosjon-utsatte stedene du kan få. Jeg har derfor ingen tvil på at det går på 10 dager å irre den opp.
For det første så er det mye kobber og aluminium i mobilen din, og disse har følgende "anodisk indeks":
Alu = 0.90
Kobber = 0.35
Dette gir en forskjell på 0,55 noe som er akseptabelt i kontrollerte omgivelser der du har lav luftfuktighet etc.. MEN, i en mobil som det har kommet mye fukt inn i, så starter en enorm korrosjonsprosess. Hvis du tar med "store" spenningsforskjeller, så vil nok ikke det hjelpe noen sak akkurat. Spesielt når vi snakker om komponenter som har høy overfalte og forholdsvis lav masse, så kan det fint korrodere i stykker på få dager.
Har selv vannskadet min HTC HD2, (det kom seg minimalt med vann inn ladeporten), og 4-5 dager senere så ble den så dårlig at den nektet å lade noe mer etc... Og bildet fra verkstedet viste altså rimelig kraftig korrosjon. Legg også merke til at det tar noen dager før mobilen ankommer verkstedet, så det vil nok være værre enn da du sendte den fra deg.
Pengene dine er nok borte i dette tilfellet, og slik storsvindel som i såfall verkstedet måtte ha foretatt er en svært alvorlig anklage. Spesielt ille står du når du ikke har noen motbevis på at de bedriver ren og skjær svindel.
Telebutikken er det nok liten vits å boykote av den grunn, ettersom de ikke taper noe som helst på å erklære telefonen defekt. (det er jo ikke de osm produserer den og har jo bare godt av fornøyde kunder).
Så eneste grunnen jeg kan se for å boykotte er høye priser....

Mitt tips er:
- Kjøp alltid forsikring på slikt. Og påse at forsikringen dekker vannskade. Du trenger ikke engang være uforsiktig for å ta live av moderne mobiler. De tåler mindre enn gamle, fordi de er uhyre mye mer kompliserte og følsomme enn "boksåpner-mobiler". Plastikkdeksel kan kanskje hjelpe mot slike problemer.
Har selv spart meg over 11 000,-kr på å ha forsikring (alle på grunn av vannskade) så det er sagt...

Min er fra Telenor og koster meg 43kr måneden.
Totale utgifter for så lenge jeg har hatt mine to ødelagte mobiler = 688kr