Gå til innhold

Bilde

Hotmailkonto sperret - gjenopprettings e-post virker ikke lenger!

• Vennligst logg inn for å svare.
5 svar til dette emnet

#1 computerlady

computerlady

Nyansatt

• Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 11 May 2011 - 09:13

En elev på skolen jeg jobber har fått sperret hotmailen sin. Gjenopprettings e-posten virker ikke lenger.

Vil den åpnes automatisk etter en stund?
Eller må man gjenopprette?

Det blir litt vanskelig siden den mailen hun har oppgitt som gjenoppretting ikke lenger fungerer.
  • 0

#2 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 11 May 2011 - 09:20

Min også ble sperret sånn helt uten videre for et halvårs tid siden, ca.. Jeg orket ikke gjøre noe med det da det var litt mye jobb å få den tilbake, men det finnes et skjema her om man knoter litt (det gjorde iallefall det). Der kan man gi en del kontoopplysninger om hva som finnes på mailboksen og forskjellig, og på det viset vil en fra MS manuelt kontrollere kontoen og videre vurdere om vedkommende er den riktige eieren av kontoen.
  • 0

#3 computerlady

computerlady

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 11 May 2011 - 09:26

Min også ble sperret sånn helt uten videre for et halvårs tid siden, ca.. Jeg orket ikke gjøre noe med det da det var litt mye jobb å få den tilbake, men det finnes et skjema her om man knoter litt (det gjorde iallefall det). Der kan man gi en del kontoopplysninger om hva som finnes på mailboksen og forskjellig, og på det viset vil en fra MS manuelt kontrollere kontoen og videre vurdere om vedkommende er den riktige eieren av kontoen.

Alle disse alternativene krever at man får gjenopprettet passordet til en annen e-post. Det hjelper lite når hun ikke kan komme inn på den andre e-posten som er registrert for gjenoppretting :-o
  • 0

#4 Martin Aleksander

Martin Aleksander

Daglig leder

• 4364 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 11 May 2011 - 10:14

Derfor er det viktig å oppgi korrekte detaljer - og ikke minst holde de oppdatert - når man oppretter slike konti.
Brukeren selv har ansvaret for å kontrollere at opplysningene som er oppgitt alltid stemmer.

Hotmail, og andre eposttilbydere har slike gjenopprettingsløsninger for å sikre tilgangen til kontoen.
Hvis de ikke hadde slike løsninger, kunne hvem som helst fått tilgang til kontoen, bare ved å oppgi en tilfeldig epostadresse.

Om mulig, prøv å få tilgang til epostkontoen som er oppgitt som gjennopprettingsepost.
  • 0

#5 computerlady

computerlady

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 11 May 2011 - 10:27

Derfor er det viktig å oppgi korrekte detaljer - og ikke minst holde de oppdatert - når man oppretter slike konti.
Brukeren selv har ansvaret for å kontrollere at opplysningene som er oppgitt alltid stemmer.

Hotmail, og andre eposttilbydere har slike gjenopprettingsløsninger for å sikre tilgangen til kontoen.
Hvis de ikke hadde slike løsninger, kunne hvem som helst fått tilgang til kontoen, bare ved å oppgi en tilfeldig epostadresse.

Om mulig, prøv å få tilgang til epostkontoen som er oppgitt som gjennopprettingsepost.

Ja, det er utrolig hva vi IT-ansatte skal hjelpe med... Hehe.
Problemet med gjenopprettings e-posten er at det er en start.no mail (malia mail). Den ser ikke ut til å være gratis lenger, og brukeren vil ikke betale for å logge på der og få hotmailgjenopprettingen...

Dette innlegget er endret av computerlady: 11 May 2011 - 10:27

• 0

#6 jerry

jerry

Junior

• PipPip
  • 145 Innlegg:
  • System: Arch Linux / Windows XP / Windows 7

Skrevet 13 May 2011 - 14:40

hvis ikke brukeren vil betale for å få det tilbake, er det vel ikke så viktig å få tilbake hotmail-kontoen? det kan ikke koste så mye?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere