Gå til innhold

Bilde

Høy prosent på ram

• Vennligst logg inn for å svare.
6 svar til dette emnet

#1 actstorm

actstorm

Nyansatt

• Pip
  • 2 Innlegg:
  • System: Windows XP home edition

Skrevet 27 April 2011 - 20:31

Hei,

Jeg har et lite problem med pcen min. Ram prosenten ligger på 80-90% etter at pcen har stått på ca 12 timer. Og når jeg restarter pcen og kjører samme programene som jeg gjør når den ligger på 80-90% prosent så ligger den på mellom 40-50%.

Det er 8 gb ram i denne pcen. Noen som har noen ider til hva jeg kan gjøre med dette uten å måtte restarte hver gang pcen blir treig ?

Håper på rask tilbake melding :)
  • 0

#2 Kakeshoma

Kakeshoma

Superbruker

• 2838 Innlegg:
  • System: Windows 8.1

Skrevet 27 April 2011 - 20:39

Sjekk under prosesser i Oppgavebehandling hva som bruker så mye RAM...
Har du i tillegg mye crap ware (programmer fra PC produsent feks HP og Asus) kan det hjelpe på å fylle RAMen. Greit å fjerne disse programmene i så fall.
  • 0

#3 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 28 April 2011 - 13:10

Om den var stappet med crapware som ny (som Kakeshoma nevnte) ville jeg egentlig reinstallert hele greia. Du vet ikke hvor dypt de ekstraprogrammene ligger, ofte blir de ikke helt fjernet når du avinstallerer heller
  • 0

#4 Andrull

Andrull

Hardware Guru

• 12874 Innlegg:
  • System: _____windows 7

Skrevet 28 April 2011 - 14:50

Woha, jeg er klar over at FF/opera med en del tabs oppe gjerne får minnebruken til å øke kraftig (spesielt om det er mye flash), men da snakker vi gjerne om maks 1 GB. Jo lenger du har nettelseren oppe, jo mer minne vil den ta opp. Men det er jo lett å sjekke i oppgavebehandler. Windows tar jo også å bruker litt minne til hurtigbufring av forskjellige programmer du bruker ofte, men SÅ mye vil det ikke bruke. Dette e

1. Sjekk at PCen faktisk tar i bruk alle 8 GB'ene. Har du 32-bit windows så sitter du i praksis med 3-3,5 GB. Og om en Ram-brikke er defekt eller ikke sitter skikkelig så har du da bare 4 GB. Og da kan det være mer forklarlig.

2. Men i bunn og grunn så tipper jeg på mye dritt og lumsk som ligger på PCen.
  • 0

#5 Datasmurfen

Datasmurfen

Junior

• 468 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premimum x64

Skrevet 29 April 2011 - 15:32

Noen typer virus/malware infeksjoner går inn for å redusere ytelsen på pcen din. Jeg vil anbefale deg å følge veileningen fra punkt til punkt som du finner i signaturen min.
Post loggene etterpå slik det står helt i bunnen av guiden.

Jeg tror egentlig at det er ram-brikkene dine som er defekt, men dette er for å utelukke muligheten om at du kan være infisert.

Dette innlegget er endret av Datasmurfen: 29 April 2011 - 15:33

• 0

#6 actstorm

actstorm

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 2 Innlegg:
  • System: Windows XP home edition

Skrevet 05 May 2011 - 00:45

Hei,

Da har jeg fulgt den guiden til Datasmurfen.

Spoiler

Hijackthis log file
Spoiler

• 0

#7 Eventyret

Eventyret

Malware Support Leader

• 1806 Innlegg:
  • System: Chromium OS

Skrevet 05 May 2011 - 07:34

Start HijackThis
Velg: Do a systemscan only

Sett en hake i boksen foran disse linjene(hvis den finnes):

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.condui...&ctid=CT2653012
O23 - Service: Application Updater - Spigot, Inc. - C:\Programfiler\Application Updater\ApplicationUpdater.exe

Denne oppføringen nedenfor er trolig lastet ned uten at du er klar over det, og er frivillig om du ønsker å fjerne. Se mer informasjon: her og http://www.systemloo...ttings_exe.html '>her

O4 - HKLM\..\Run: [SearchSettings] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"

Avslutt alle vinduer (utenom HijackThis) og nettlesere (også dette du leser fra), og trykk Fix checked.
Merk: Hvis du blir spurt om å bekrefte å fikse en linje, bekrefter du dette.

Deretter gjør du dette:
Trykk Start - Alle Programmer - Tilbehør - Notisblokk

Kopier og Lim inn teksten i kodeboksen nedenfor, inn i Notisblokken:

@echo off
sc stop Application Updater
sc delete Application Updater
exit

Trykk på "Fil" og deretter "Lagre som"
I "Lagre i:" velger du Skrivebord
I "Filnavn" skriver du FixService.bat
I "Filtype" velger du Alle filer
Trykk på Lagre og deretter avslutt Notisblokk.

Nå går du til ditt Skrivebord, og dobbelklikker på FixService.bat
Det vil åpnes et svart vindu, og avsluttes like etter. Dette er meningen, og viser bare at fila du lagde, fungerer.

Deretter avslutter du HijackThis, restarter maskinen, og lager en ny logg:
Start HijackThis
Velg: Do a systemscan, and save a logfile

Ser du har VeohPlayer installert, noe som blant annet viser seg i at programmet starter opp under oppstarten av maskinen, samt at det ser ut til at dette programmet har en medfølgende Toolbar i nettleseren din. Hvis dette er et program som ikke blir brukt, kan du avinstallere det fra Start->Kontrollpanel->Legg til/Fjern programmer.
Vennligst gi tilbakemelding på om dette programmet blir mye eller sjeldent brukt, eller om du ikke bruker det i det hele tatt i neste post.

En del av veiledningen var å kjøre MBAM. Gjorde du dette? I såfall ønsker jeg å se loggen den lagde. Hvis ikke, kan du kjøre en hurtig scan, som beskrevet i veiledningen.

Venligst post også Hijackthis loggen, og tilbakemelding om du brukerVeohPlayer.

MOD: Flyttet til riktig sted
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere