Noen spesiell grunn til at du søker på techbay?
1. Trippel-radiator kan som sagt bli noe trangt, da kabinettet ditt er laget for maks en dobbel radiator.
2. Tech-bay radiatorene har bare "halv tykkelse", som gjør dem til slim-modeller. Disse har ikke overraskende hakket dårlgiere ytelse enn sine tykkere "extreme-modeller".
3. Techbay bruker en tynnere slangetype, som gjør at mindre vann blir pumpet rundt. (som regel) Uten at det er noe voldsomt stort problem.
4. Det å kjøpe fra Techbay blir vel i prinisippet som å kjøpe enkeltstående deler fra samme nettbutikk, bortsett fra at du kan skreddersy deg optimal ytelse. F. eks så tør jeg tippe på at vannblokken som er valgt vil yte betydelig dårligere enn den jeg valgte til deg. Nå er det ikke nok bilder til å dømme, men sjelden "no-brands" scorer særlig bra i tester.
5. Det å sammenligne den interne løsningen på techbay mot den eksterne enheten med x-antall "sikkerhetstiltak/alarmer" og som slipper unna den varme lufta i selve kabinettet er rimelig vanskelig. Jeg ville tippet den eksterne løsningen kombinert med en svært god CPU-blokk ville vært mer effektiv. Og om du skal vannkjøle desto flere komponenter så vil nok forskjellen øke.
Sammenligner jeg techbay sin interne løsning mot den jeg f. eks valgte ut på forrige side, så vil forskjellen sikkert bety noe rundt 10 grader forskjell under belastning. (tynnere radiator, halvparten så kraftige vifter, og dårligere vannblokk hovedsakelig) Men den er jo såklart noe billigere også.
Det er selvsagt ikke noe problem å finne rimeligere komponenter, slik som Techbay har gjort. Og jeg ser egentlig ikke nybegynner og dårligere ytelse trenger å høre sammen. Du er på langt nær noen nybegynner til overklokking, og synes selv at en gjerne kan kjøpe noe middelmådig/bra om man først skal sette sammen sitt eget vannkjølingsett.