Gå til innhold

Bilde
- - - - -

brenne text til dvd

• Vennligst logg inn for å svare.
4 svar til dette emnet

#1 Håvardv

Håvardv

Nyansatt

• Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 09 February 2010 - 01:30

Hej trenger tips om hvordan jeg brenne til under-text når jeg brenner avi filer til dvd?
svar fort:D hadde vært fint om noen kunne sette opp en veiviser:D
  • 0

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 09 February 2010 - 09:21

Hej trenger tips om hvordan jeg brenne til under-text når jeg brenner avi filer til dvd?
svar fort:D hadde vært fint om noen kunne sette opp en veiviser:D

Skal du konvertere avi til DVD, eller brenne rett ut i avi-format?
Hvis du ikke har en eldgammel DVD-spiller, så leser den sannsynligvis filmer i Avi containerformat (litt avhengig av codec som er benyttet da filmen ble konvertert til avi). Du bedrer ikke kvaliteten ved å konvertere til DVD, tvert i mot.
Jo mindre du gjør med formatet du sitter med, jo bedre.
Bare for å få klarhet i det.

Skal du brenne som avi
: Pass på at filmen og teksten har nøyaktig samme navn før filendelsen (f.eks: King_Kong.avi / King_Kong.srt). Hvis det er plass til å brenne på en CD, åpne et hvilket som helst brenneprogram, velg at du vil brenne data, dra inn filmen og underteksten i brennevinduet og brenn i vei.
Hvis den må brennes på en DVD-plate pga størrelse, så må du ha et brenneprogram som støtter brenning av DVD-plater. Du brenner da som data DVD.

Skal du konvertere til DVD
: Det må du ha programvare for, og jeg ville gått for ConvertXtoDVD: http://www.vso-softw...02&afs=ijna03gi
Samme her, velg samme navn før filendelsen på tekstfila og filmen, legg de i samme mappe, åpne mappa i ConverX... og klikk på konverter. Programmet brenner også rett til DVD om ønskelig etter konvertering.

Det finnes flere metoder som går ut på å smelte film og tekst sammen, slik at den festes permanent til filmen, og kan ikke velges bort med subtiltes-knappen på fjernkontrollen. Det kan vi evn komme tilbake til om det er ønskelig.

Dette innlegget er endret av pijano: 09 February 2010 - 09:35

• 1

#3 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:
  • System: Fungerende

Skrevet 09 February 2010 - 10:09

Støtter pianomannen's forslag med å bruke ConvertXtoDVD, som er den enkleste måten å få underteksten inn på dvd.
Men uansett hvilken fremgangsmåte du velger å bruke, så sett en lav brennehastighet for best resultat.
  • 0

#4 Barske Kjekken

Barske Kjekken

Junior

• PipPip
  • 352 Innlegg:

Skrevet 09 February 2010 - 12:00

DVDFlick er den enkleste måten.
Kan konvertere omtrent 99% av video og audio filler vanlig dødlige kommer over.
Kan også legge til egen eller forhåndlagd meny og flere undertekster som man kan skru av og på som på vanlige dvd filmer.
  • 0

#5 Mikal

Mikal

Senior

• PipPipPip
  • 903 Innlegg:
  • System: Arch Linux

Skrevet 09 February 2010 - 12:25

ConvertXToDvD er virkelig et konge program. Husk og sett konvertering og slike ting til automatisk beste instillinger. Sett også oppløsningen til "Basert på filmens orginale størrelse" for ellers kan det blir dårlige kvalitet. Ta også lang kodings tid siden det gir bedre resultat.

Lykke til.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere