Gå til innhold

Bilde
- - - - -

[LØST] Installere program på flere cdplater vha scripting.

• Vennligst logg inn for å svare.
5 svar til dette emnet

#1 labtop

labtop

Junior

• PipPip
  • 273 Innlegg:

Skrevet 17 August 2009 - 21:01

Hei

Her er jeg helt blank, så jeg bare spør.

På jobben har jeg et program. Det har jeg installert mange ganger. Det er på totalt 5 cdplater. Nå er det kommet flere oppdateringscder i tillegg + andre plater som skal installeres. Derfor hadde det vært greit å få alt til å "gå av seg selv". Den første av plata krever i tillegg kode.

Det jeg lurte på om er mulig er at jeg lager en samling av alt (hvordan?) og et script som kjører alle installasjonene etter hverandre uten at jeg trenger å gjøre noe.

Er det i det hele tatt mulig? Og i tilfelle er det noen som kan hjelpe meg med å få det til?

Håper jeg forklarte meg greit nok. Jeg er som sagt helt grønn på området, derfor jeg spør.

#2 Petter Gundersen

Petter Gundersen

Senior

• PipPipPip
  • 863 Innlegg:
  • System: Windows / Linux

Skrevet 20 August 2009 - 14:36

Du kan jo legge alle cd'ene som images på harddisken, for å å lage et skript som kjører disse etterhverandre. Er ikke helt sikker på hvodan skriptet skal se ut.

Må du bytte cd, og trykke ok for og fortsette, eller er det slik at hver cd, installerer noe forskjellig?

Mvh DearDevil90

#3 labtop

labtop

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 273 Innlegg:

Skrevet 20 August 2009 - 19:57

Takk for svar :)

Hver cd installerer noe forskjellig..

#4 labtop

labtop

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 273 Innlegg:

Skrevet 15 November 2009 - 18:39

ingen som kan hjelpe meg her..?

#5 xcomiii

xcomiii

Senior

• PipPipPip
  • 818 Innlegg:

Skrevet 16 November 2009 - 00:43

Hvis applikasjonen ikke støtter bundle scripting, så er nok eneste alternativet å manuelt trykke ok osv hver gang du må skifte CD. Enten du gjør det via fysiske plater eller som ISO images.

Beste stedet for å finne ut hva du kan gjøre, er å spørre produsenten selv eller i diskujonsforumene der.

#6 dennisgl

dennisgl

Nyansatt

• Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 19 November 2009 - 08:58

Først må jeg få si meg enig med foranliggende innlegg. Ta kontakt med produsent for å høre om det er en offisiellt støttet mulighet for å automatisere installasjonen.

Men dersom du må gjøre det selv så høres det ut som en jobb for AutoIT(http://www.autoitscript.com/autoit3/).

Opprett en mappestruktur på nettverksdisk eller DVD hvor du kopierer inn innholdet fra hver CD. AutoIT-skriptet kan være på formen

Run("\\server\share\Program\CD1\Setup.exe")
WinWaitActive("Choose Setup Language")
Send("{DOWN}")
Send("{ENTER}")
WinWaitActive("Client install", "Welcome to Installshield")
Send("!n")
WinWaitActive("Client install", "Serial number")
Send("{TAB}")
Send("123456789")
.
.
.
Run("\\server\share\Program\CD2\Setup.exe")
osv.
Du skulle kunne gjøre dette uten å lære andre kommandoer enn Run, WinWaitActive og Send. Hjelpefilen i AutoIT inneholder all informasjon du ellers trenger.

mvh,
Dennis G. Landsem

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere