Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Hvordan få kjørt denne 24/7!

• Vennligst logg inn for å svare.
9 svar til dette emnet

#1 Mikal

Mikal

Senior

• PipPipPip
  • 903 Innlegg:
  • System: Arch Linux

Skrevet 03 July 2009 - 02:00

Heisann! Jeg har kommet over noe som jeg har lettet etter lenge. Det er et Javabasert program. Som jeg kjører på windows pc i CMD. Altså en Batch fil. Men jeg har programmet i SH file format og så kan kjøres på SSH servere. Men det som er tingene er at jeg nå kjører alt fra en av mine pcer 24/7 men jeg har også en server oss et hosting firma men de tilater ikke bakgrunn aplikasjoner. Så der går det ikke an og kjøre den. Vet noen om en slags Virtual machine eller noe slags måte jeg kan få dette til og kjøre 24/7 uten og ha på en pc? Takker for svar :D

Dette innlegget er endret av Mikal: 03 July 2009 - 02:01

#2 sufs_LND

sufs_LND

Senior

• PipPipPip
  • 723 Innlegg:
  • System: Arch Linux / Slackware

Skrevet 03 July 2009 - 13:27

Correct me if I'm wrong, men Batch filer kan kun kjøres på linux/unix baserte operativsystem? Eventuelt dersom du har cygwin installert på en Windowsmaskin.

Dersom det er en linuxserver kan du bruke programmet screen til å sette ting å bakgrunnen.

#3 Mikal

Mikal

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 903 Innlegg:

Skrevet 04 July 2009 - 01:15

Ja. De filene kan du kun kjøre i bakgrunnen på Linux. Så da må jeg ha en slags server. Jeg har men de tillater ikke bakgrunns applikasjoner som nevt tidligere... Men det jeg lurere på om det er noe slags virtuele greier du kan bruke. Vet om en som fikk den til og kjøre på routeren sin. Meget dyktig fyr. Men jeg vet ikke om jeg så geek. Men kanskje jeg får det til :D Men håper noen har et eller annet svar. Men takker for det du sa :thumbs:

#4 Mikal

Mikal

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 903 Innlegg:

Skrevet 07 July 2009 - 13:32

Heisann! Er det noen som har noen form for løsning så si ifra :thumbs:

#5 Flodas

Flodas

Junior

• PipPip
  • 215 Innlegg:

Skrevet 07 July 2009 - 14:32

Bytt hosting? Er det ikke bare logge seg på via SSH - også kjøre ./<mittscript>& også logge av? Er det & eller crontab de ikke tillater?

#6 Mikal

Mikal

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 903 Innlegg:

Skrevet 07 July 2009 - 18:56

De tilltater SSH men ikke bakgrunn kjørende ting. Så programmer og slik går ikke an. Og jeg gid ikke og skifte. Har så mye der. Og det koster jo mye mer og de har ikke mye kapasitet. Da må jeg kjøpe en Virtual machine.

#7 ninjacrap

ninjacrap

Nyansatt

• Pip
  • 78 Innlegg:

Skrevet 19 July 2009 - 00:35

Sjekk om kommandoen "screen" finnes på servern du kobler deg til via SSH.
Dette kan brukes til å kjøre en script/program e.l. på en maskin.
Du kan ha mange screen's kjørende. Jeg synes det er greit å gi de et navn slik at jeg enkelt kan holde styr på dem.

1. Start en ny screen med følgende kommando
screen -S etnavn
2. Start programmet eller scriptet du skal ha kjørende.
3. Koble fra screen'en med å trykke Ctrl+A+D på tastaturet.

For å koble til screen'en din igjen, bruk følgende kommando
screen -rd etnavn

Hvis det er et script som bare må kjøres med jevne mellomrom, så kan du bruke en "cronjob" til det. Det fungerer som "Planlagte oppgaver" i Windows. Se
man crontab

Dette innlegget er endret av ninjacrap: 19 July 2009 - 00:37

#8 Mikal

Mikal

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 903 Innlegg:

Skrevet 19 July 2009 - 00:57

Takker for svar. Men hvis du har lest tidligere har jeg ikke mulighet for og ha den på webhostingen eller ha noe form for bakgrunn kjørende ting. Har ikke SSH på den. Men hvis jeg hadde det ville din guide hjelpet veldig mye :D

Gir deg en pekepinn for jeg kommer til og sikkert trenge det seinere :thumbup:

#9 Michael McMillan

Michael McMillan

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1359 Innlegg:
  • System: Ubuntu 9.10

Skrevet 19 July 2009 - 01:03

Ikke for å virke sarkastisk: Men det må være en ufattelig dårlig deal du har gjort med hosting-selskapet ditt :P
Jeg ville byttet, men det er nå min mening.

#10 Mikal

Mikal

Senior

• Trådstarter
  • PipPipPip
  • 903 Innlegg:

Skrevet 19 July 2009 - 12:01

Neida! Jeg har en knall deal. Men jeg hadde ikke bruk for SSH og en Virtual machine. Jeg lurte bare på om det var mulig å kjøre dette på noe slags gratis greier på nett eller lignede. S f.eks slik sky-machine greier. Men den er vel bare på når du er logget på.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere