Gå til innhold

Velkommen til ITpro Supportforum
Registrer deg nå for å få tilgang til alle våre funksjoner. Når du er registrert og innlogget, kan du lage nye emner, skrive svar til eksisterende emner, gi poeng til andre brukere for gode svar, egen meldingssystem, samt din egen brukerprofil. Hvis du allerede har en brukerkonto, logg inn her, eller registrere din brukerkonto nå. Det er gratis!

Pc'n finner ikke kameraet

- - - - -

8 svar til dette emnet

Lalaw3ra

Junior

• Medlemmer
  • PipPip
  • 121 Innlegg:
  • System: Windows 7
Hei.
Jeg liker og drive på ed film! Spille inn, redigere ol

Nå skal jeg lage film til en jeg kjenner, men når jeg kobler til kameraet skjer det ingenting.
Pcen reagerer ikke, programmet (pinnacle studoi 11) finner det heller ikke.

aner ikke hva som er galt.
Kameraet setter jeg i en "docking stasjon" som fulgte med.,
Jeg bruker en vanli Firewire kabel Postet bilde som jeg plugger i dockingen( er ikke mulig og koble rett i kameraet)

Noen som har et godt råd om hva jeg kan prøve?

Morten58

Head Honcho

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 4078 Innlegg:
Kameraet må være PÅ - i overføringsmodus (se på bilder, bla gjennom)

PC-en "våkner"og oppdager kameraet når du skrur det på.

Angawar

Superbruker

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 1241 Innlegg:
  • System: Gnu/Linux
Har du sjekket om du får åpna filene på kameraet fra min datamskin eller om maskinen din finner kameraet ditt i enhetsbehandling da? :)

Lalaw3ra

Junior

• Medlemmer
  • PipPip
  • 121 Innlegg:
Kameraet står i "play/edit" modus... men maskinen finner det ikke.
finner det heller ikke i enhetsbehandling...

Angawar

Superbruker

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 1241 Innlegg:
  • System: Gnu/Linux
Har du installert evt. medfølgende programvare til kameraet? Eller bruker du bare Pinacle Studio?
Hvis ikke enhetbehandling finner den, så er det vel ikke kontakt mellom kameraet og maskinen.. :mellow:

Stille her på forumet idag?

Dette innlegget er endret av Vegard Vollebekk: 27 March 2008 - 18:51

Morten58

Head Honcho

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 4078 Innlegg:
Denne er nesten FOR fristende ...

... ON/OFF bryter på docking-stasjonen skal stå på ON. :D

Lalaw3ra

Junior

• Medlemmer
  • PipPip
  • 121 Innlegg:
hehe On/Off bryteren eg på... :P
bruker bar pinnacle, har funket uten noe4 programmvare før...

skjønner ikke hva som jør at det ikke funker..

Morten58

Head Honcho

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 4078 Innlegg:
Kameraet skal mest sannsynlig bli identifisert som en "masselagrings-enhet". Jeg kjenner ikke godt til Firewire, men dette er normal identifikasjon på USB (kamera, minnepenn,MP3-spiller osv. er det samme).

Jeg ville først valgt å forsøke å finne en slik "flyttbar disk - stasjonsbokstav:" med filbehandler. Hvis du finner dette er saken grei, du har i hvert fall forbindelse.

Neste steg kan være å sjekke om Firewire er deaktivert:
Høyreklikke på Min datamaskin --> Egenskaper --> Maskinvare --> Enhetsbehandling --> 1394-controller.

Her må du utvide gruppe 1394-controller, og dobbeltklikke på nesten samme enhetsnavn som ligger under. Dette bringer opp en dialog. Her kan du sjekke om noe er deaktivert, og du kan også feilsøke enheten.

Tredje løsning kan være å bruke feilsøkingsverktøy du finner under Hjelp og støtte --> reparere et problem.
-
Jeg går litt tom for løsningsforslag her. Enheten skal normalt oppdages når den kobles til og skrus på.

Morten58

Head Honcho

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 4078 Innlegg:
Jeg fant akkurat ut at MP3-spillere av ny type bruker MTP protokoll - det samme kan gjelde annet slik utstyr (minnepinne, ekstern harddisk, osv.).

Driver følger med i Vista, i XP følger det med Windows Media Player 10.

EDIT:
På samme side finner du også opplysniger om PTP - Picture Transfer Protocol - noe som kan være aktuelt når det gjelder kamera.

Dette innlegget er endret av Morten58: 14 April 2008 - 01:44

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere