Gå til innhold

Hvordan sette passord på sider i Frontpage

• Vennligst logg inn for å svare.
9 svar til dette emnet

#1 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*

Skrevet 03 November 2001 - 16:37

Jeg bruker frontpage 2002 til å lage noen sider, og ønsker å legge passord for komme inn på noen av sidene (dvs en "mor" side med flere "barn") Er dette mulig i Frontpage?
  • 0

#2 sdhild99

sdhild99

Senior

• PipPipPip
  • 925 Innlegg:

Skrevet 03 November 2001 - 17:25

Tja. Det har ikke noe med Frontpage å gjøre. Hvis websidene dine ligger på en server som kjører Unix/Linux med Apache webserver, kan du benytte .htaccess & .htpasswd. Du kan lese mer om dette her: http://faq.clever.net/htaccess.htm

Jeg kjenner ikke til hvordan dette gjøres for andre OS/webservere.
  • 0

#3 elpy

elpy

Junior

• PipPip
  • 208 Innlegg:
  • System: unkw

Skrevet 03 November 2001 - 19:15

Dette har jeg oxo fryktelig lyst å vite... kjører apache webserver på min egen windows xp maskin...
  • 0

#4 kolibra

kolibra

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2445 Innlegg:

Skrevet 03 November 2001 - 23:17

Passord på nettsider kan d i realiteten ikke sette opp selv, men du kan få webmasteren på den serveren du har siden din hos til å beskytte den, eller hvis du har f.eks. XP, så kan du jo innstallere IIS(Internet Information Services) som er en server som du kan stille inn selv med passord, men som jeg vet ikke generelt med brukertilatelser. :huh:
  • 0

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Trådstarter

Skrevet 07 November 2001 - 14:17

On 2001-11-03 15:37, Anonym wrote:
Jeg bruker frontpage 2002 til å lage noen sider, og ønsker å legge passord for komme inn på noen av sidene (dvs en "mor" side med flere "barn") Er dette mulig i Frontpage?

Disse sidene skal ligge på en 2000-server med mulighet for frontpage extensions innstallert ?

DS :huh:
  • 0

#6 DownUnder

DownUnder

Junior

• PipPip
  • 147 Innlegg:

Skrevet 08 November 2001 - 06:17

dette gjores enten ved hjelp av unix .htaccess, ntfs permissions i windows 2000/nt/xp eller ved hjelp av server side scripting slik som asp/php/cf etc. enkleste er ntfs permissions hvis du har windows server. dette settes av administrator paa serveren.
  • 0

#7 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Trådstarter

Skrevet 08 November 2001 - 10:22

Lett... i FP mot IIS omgjør katalog til frontpageweb. Du må la alle filer ligge i den katalogen som skal beskyttes. Ellers, se her: http://www.htmlbob.c...ow_to/asp_8.asp :lol: oyvind.anderesen@mtf.ntnu.no
  • 0

#8 XtraLars

XtraLars

Nyansatt

• Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 21 November 2001 - 10:34

Det er også andre metoder. Denne fant jeg på builder.com. Det er rett og slett et javascript som ber om passord (ellerno. har ikke testet det)

Her er siden med "passordgeneratoren"
  • 0

#9 dedalus

dedalus

Junior

• PipPip
  • 147 Innlegg:
  • System: unkw

Skrevet 19 December 2001 - 20:09

Hei
Java passord ...heh tenk sikkerhet.
Når det gjelder winXP snakker vi om ASP men det har ikke noe med passord å gjør. Sider som du vil "begrense" med passord skal ligge i egen mappe på serveren. Høyre klikk på den og velg passord.Peace of cake !

dedalus

[ This message was edited by: dedalus on 2001-12-19 19:10 ]
  • 0

#10 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Trådstarter

Skrevet 30 December 2001 - 19:02

On 2001-11-03 15:37, Anonym wrote:

• 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere