Gå til innhold

Bilde

[LØST] Framskrittpartiet

• Vennligst logg inn for å svare.
33 svar til dette emnet

#1 Terumo

Terumo

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1076 Innlegg:
  • System: Window 7 Home Premium 64bit

Skrevet 12 September 2005 - 22:52

Heia.
Vi leder hurra?????

Terumo
  • 0

#2 Per Ståle

Per Ståle

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1421 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 12 September 2005 - 22:59

Neeeeesten riktig parti :)

men heia heia :) alt annet enn de røde hvis du skal ha min personlige mening :thumbup:
  • 0

#3 eldiablo

eldiablo

Senior

• PipPipPip
  • 537 Innlegg:

Skrevet 12 September 2005 - 23:52

Hva er det som er så flott med FrP? De kan jo umulig holde alle de fine, populistiske løftene sine... Noe slikt vil føre til en kraftig økt inflasjon.
  • 0

#4 kolibra

kolibra

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 2445 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 00:00

Jeg stemte ikke på noen av partiene på høyresiden i dag, men er likvel imponert over FrP's fremgang, og KrF's arroganse. Om Bondevik nå skal fortsette tror jeg det er på tide han lar FrP få formell makt.
  • 0

#5 Gjest_Guest_*

Gjest_Guest_*

Skrevet 13 September 2005 - 01:29

Bondevik is out

Hagen har ikke makt

Erna får fyken

Mørkemann kan forsvinne i mørket.

Sponheim kan vaske hendene og bli renslig.

Jens lenge leve!!
  • 0

#6 Vinron

Vinron

Nyansatt

• Pip
  • 71 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 02:13

Det er slik det går hver gang.
Når ting er bra, da stemmer folk rødt.
Når ting er ikke fullt så bra, da stemmer folk blått.
I 1993, 1997, 2001 og nå 2005. Om igjen og om igjen :P

Kall det å være bortskjemt kanskje, men det virker som det norske folk er glad i å bytte til sosialistisk regjering når ting går bra :)

Nei, vi får de borgelige tilbake i 2009. Kanskje tilogmed før.

Og til eldiablo:
Frp vil øke IMPORT av produkter som kan brukes i det offentlige. Det fører ikke til inflasjon, men heller til deflasjon satt litt på spissen.

Ikke at jeg stemmer FrP men bare så du vet det ;)
  • 0

#7 WinFS

WinFS

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:
  • System: Windows 7 (64 bit)

Skrevet 13 September 2005 - 02:39

velg er game over???
Ap vant???

jeg stemte FrP..
  • 0

#8 ArTic

ArTic

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1191 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 08:22

Når skal nordmenn lære?
Norge går dritt bra, og så skal man pinadø putte de røde inn slik at de kan ødelegge litt, slik at de blå må komme inn igjen om 4 år og rette ting opp igjen.
Hvorfor bytte når det går bra??????????
  • 0

#9 Gjest_Guest_*

Gjest_Guest_*

Skrevet 13 September 2005 - 08:33

la meg bare minne dere at frp er et høyreekstremt parti og dermed synes jeg at trådstarter er usmaklig
  • 0

#10 Terumo

Terumo

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1076 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 08:41

Jeg er nå glad for at jeg bor i et fritt land, og hadde det ikke vært for Frp så hadde vel ikke Bondevik sittet i de 4 årene heller.

Terumo
  • 0

#11 Fade

Fade

Systemekspert

• 5909 Innlegg:
  • System: Windows 8.1 pro.

Skrevet 13 September 2005 - 09:25

Når skal nordmenn lære?
Norge går dritt bra, og så skal man pinadø putte de røde inn slik at de kan ødelegge litt, slik at de blå må komme inn igjen om 4 år og rette ting opp igjen.

Hehe, det bli vel krise slik at AP går av eller noe om et år eller 2...
  • 0

#12 Fidens

Fidens

Nyansatt

• Pip
  • 15 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 12:01

Syns Frp har blitt et stuerent parti jeg. Kunne ikke tenkt å stemt på de for 8 år siden, men i år fikk de min stemme.
  • 0

#13 IT-konsulent

IT-konsulent

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1032 Innlegg:
  • System: Windows 8

Skrevet 13 September 2005 - 12:40

Hvorfor skal absolutt folk ha kommunistene tilbake til makta når ting går bra.

Amerikanerne ler av oss

Jaja, nå får Jens nok en gang vist at AP ikke klarer å styre skuta
  • 0

#14 Gjest_Guest_*

Gjest_Guest_*

Skrevet 13 September 2005 - 13:01

Når skal nordmenn lære?

Hva er det som går så bra i dette landet her?
Skolene forfaller og trenger oppussing for hundrevis av milliarder,det finnes ikke nok bøker til hver elev og foreldre må betale for skolematriell,selv om det opplest og vedtatt at grunnskole er GRATIS i dette landet som går så godt!

Hjemmehjelpere bruker stoppeklokke hos sine klienter fordi kommuneøkonomien er skåret inn til beinet.

Og sånn kan man fortsette nesten i det uendelige!Vi driter penger,men skal ikke bruke dem?

Man MÅ slutte å tenke på økonomi og snu på hver krone når det gjelder ting i samfunnet som MÅ fungere.Dette har blitt værre med Kjell M & Co ved makten!

I vårt naboland Sverige går det så det griner,selv om de har like mye utenlandsgjeld som vi har "på bok".De snur ikke på hver krone og lurer på hva de skal bruke den til,de bare sier at sånn vil vi ha det,koste hva det koste vil!
De skjønner at de må ha skoler som ungene ikke blir syke av,skolematriell som dekker alles behov,de skjønner at skole skal være gratis og at det er viktig for eldre å ha et miningsfylt liv den siste tiden av deres liv.

Vi er nødt til å ha offentlige tjenester som fungerer og som ikke bare de rikeste kan benyttes seg av,men alle sammen!
Privatisering av det som staten skal ta seg av,gjør bare forskjellene større blant folket og dermed misnøyen.

Jeg må si jeg er veldig glad for at så mange "naive" stemte FrP og dermed fikk bort Kjell M &Co og åpnet for en ny regjering.For det var vel ingen av dere som stemte FrP som trodde de kom i regjering......?
  • 0

#15 Terumo

Terumo

Superbruker

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 1076 Innlegg:

Skrevet 13 September 2005 - 13:08

Kanskje ikke i rejeringen, men se her hvordan det blir nå som de rødgrønne skal styre.
Håper at du ikke har store lån, og har mye penger til bensin, og penger til bommer og andre avgifter som kommer iløpet av de nærmeste årene.

Rødgrønn politikk
Skatt:
Ingen av regjeringspartiene har planer om å lette på det totale skattetrykket.

Trolig vil skattene øke med inntil 4 milliarder kroner, slik at 2004-nivået gjenopprettes.

De vel bemidlede vil utvilsomt gå trangere tider i møte: Mye tyder på at det primært er de med inntekt over 400.000 som må regne med høyere skatter.

Både Sv og Ap gikk til valg på skattelette for lavtlønnede. Bunnfradraget blir trolig større.

Avgifter:
Alle regjeringspartiene går inn for grønnere avgifter. Det betyr at forbruk blir dyrere.

Dette vil på sikt kunne gi seg utslag i at det blir rimeligere å kjøpe bil, men mer kostbart å bruke den.

Familie
Fra 1. januar 2006 blir det makspris på 1750 kroner i alle landets barnehager.

De rødgrønne har videre lovet barnehageplass til alle som vil ha innen utgangen av 2007.

Kontantstøtten består på dagens nivå frem til full barnehagedekning er oppnådd - dens videre skjebne er usikker.

Helse:
Privatiseringen av helsetjenester vil stoppe helt opp.

Det er ønskelig at konkurranseutsetting av omsorgstjenester stanser - men kommunene skal fortsatt få velge om de vil legge omsorgstjenester ut på anbud.

Skole:
Det blir betraktelig vanskeligere å få konsesjon for nye privatskoler.

De privatskolene som ikke drives som et pedagogisk eller religiøst alternativ til offentlig skole vil miste statsstøtten.

Mye tyder på at den rødgrønne regjeringen vil sikre gratis skolebøker for elever i videregående skole.

Sv gikk til valg på gratis skolemat, og Ap og Sp vil neppe motarbeide dette.

Bolig:
De tre partiene er enige om å bygge billigere utleieboliger.

Ap planlegger å sette av 2,5 milliarder kroner til dette.

Renteøkning?
I forkant av valget spådde mange at en rødgrønn regjering ville føre til et høyere rentenivå enn det borgerlige alternativet.

Finansmarkedene har imidlertid så langt bare reagert marginalt på valgresultatet.

Valgdagsmålingen fikk ingen konsekvenser i markedet; norske renter økte bare 0,049 prosent i morgentimene i dag.

Sjeføkonom Knut Anton Mork tror imidlertid fortsatt på en raskere renteøkning som følge av rødgrønt flertall.

- Jeg fastholder at renteoppgangen nå framskyndes med cirka et halvt prosentpoeng, sier sjeføkonomen i Handelsbanken til Aftenposten.no, på telefon fra Kina.

Se hva politikerne har lovet
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere