Gå til innhold


Svarer til OnLive - Sanntidsstreaming av spill over internett.


Innleggsvalg

  eller Avbryt


Emnesammendrag

PrettyMuchDead

Skrevet 03 July 2009 - 11:43

Han som kjører gaikai på videoen bruker rundt eller under 2 MB/s

Klykken

Skrevet 03 July 2009 - 08:38

Ja, det krever nok først og fremst enorm båndbredde ut fra serverne, samt enorm maskinvare for å kunne kjøre spillene... :P Og det må fungere smertefritt for at folk skal være villig til å bruke det, så intensiv testing er nødvendig.

ZayCube

Skrevet 02 July 2009 - 22:30

Har mer tro Gaikai enn OnLive egentlig. Men tror det blir en god stund til slike streaming-enheter blir tatt skikkelig i bruk.

Klykken

Skrevet 02 July 2009 - 16:27

Ny konkurrent til OnLive.
http://itavisen.no/8...ve-konkurrenten

Kanskje så blir det noe av dette? Mer konkurranse = lavere priser i alle fall, om begge får til en brukende tjeneste. :) Så snart kan det kanskje bli slutt på innkjøp av dyr hardware til spilling, som muligens vil gi dyrere "vanlig" hardware...

jerry

Skrevet 29 June 2009 - 10:49

Dette høres TØFT ut ;D

Klykken

Skrevet 25 March 2009 - 17:22

Hva er Onlive?
OnLive-tjenesten tilbyr at du spiller spillene du vil via nettleseren. I prinsippet kjøres selve spillet på en server ett eller annet sted i verden, og streamer bildet over til din PC via nettlinjen din. Dette gjør at du kan spille spill som Crysis på en PC som er langt i fra kravene som kreves, og det med alle instillinger på maks. Samtidig spiller det ingen rolle om PCen ikke har Windows installert. Med andre ord vil PCer med OSX og Linux kunne være med på leken.
Eneste som kreves er at nettleseren kan installere et lite tillegg, at nettlinjen klarer å håndtere datamengden (5Mbit skal kunne klare det) og at PCen klarer å dekode HD-materiale.

Kort sagt kan dette kunne eliminere piratkopiering av spill, innkjøp av dyr maskinvare og begrensninger med tanke på operativsystem.

Eksterne kilder:
Gamespot (Videodemonstrasjon)
Dagbladet (Video og artikkel)

Din mening!
Hva synes du om en slik tjeneste?
Hvilke konsekvenser kan dette få for store aktører som f.eks Nvidida og ATI? Eller Microsofts DirectX og Windows? Si din mening!

Postet bildeOnLives hjemmeside

Vis hele emnet (åpner i nytt vindu)