# Useriøshet.. Dagens mote..

34 innlegg i emnet

Skrevet

Enig med Mr.Bergen her.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dere bør vel egentlig være smart nok til å skjønne at denne personen farer med løgner... Bare det faktum at personen er 14 år bør få det til å ringe i mange bjeller. Å si ifra til foreldrene hadde egentlig ikke vært noen dum ide. De har jo godt av å hvite hva sønnen driver med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OBS !

Husk at all oppmøte på skyldners adresse, såvel som forretningsadresse / privat adresse, kan medføre tap av fordring. Hvis skyldner får medhold i at han/hun har følt seg truet / ukomfortabel med dette oppmøtet, kan skyldner kreve kravet avvist. (Dette skjer oftere og oftere, og i de aller fleste sakene får skyldner medhold).

Bare til etterretning........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

14 år gammel å starte et eget firma.. Tullball... Jaja.. Men husk det at hvorfor ikke ta forhånds betaling eller få betalingen når du gik personen websiden!! :)

Mvh Choofa

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ler godt her jeg sitter :)

Er en fordel om dere skjekker ut profilen til sparks før dere skriver noe på denne posteringen. Han er selv 15 år, og dt forklarer nok naiviteten som ligger til grunn for hans reaksjon.

siterer følgende fra en postering forfattet av sparks selv ( så radaksjon; ikke sensurer dette)

( http://www.itpro.no/modules.php?op=modload...c=8094&forum=23

Har lite å gjøre i ferien og har svært lyst ferie penger slik at jeg kan får noe ut av den.  

Jeg heter Ole Martin Kristiansen og er 15 år gammel. Har stor erfaring med webutvikling både grafikk og programmering/koding. Jeg har mulighet til å utføre følgende.  

Design av sider.  

Design og programmering av sider, PHP/MySQL.  

Utvikling av software for sider, PHP/MySQL.  

Jeg har erfaring fra en jobb hos Fibernord der jeg var webmaster og gjorde 4-5 jobber for de. Du kan få se min portfølje om du sender meg en beskjed enten på mail eller på ITPro. (reddevil@devilweb.org).  

Priser bestemmes utfra oppdraget.  

[ Meldingen ble redigert 07.11.2003 20:13 av exchange ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Håhåhåh. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En 15 år gammel gutt har vel kanskje ikke all verden av erfaring innen forrettningsførsel som innebære betalingsrutiner etc.. dog har jeg stiftet kjennskap i løpet av tiden med enkelte i denne aldersgruppen som har særdeles gode kunnskaper med tanke på programmering. Så gutten kan være flink han (har ikke sett hans portofolio), men rent generellt synes jeg at man i dette tilfellet burde overlatt disse praktiske gjøremål til noen som sitter med kunnskap om dette. Forøvrig hører man stadig om elevbedrifter som går med godt ressultat, men jmf. norsk lov, kan man ikke stå som ansvarlig for en bedrift før fyllte 18.... slik at i dette tilfellet (viser da til starten av denne "tråden") vil det ikke foreligge noen mulighet til å forfølge kravet juridisk. Da har jeg gått utifra at man har startet en bedrift uten å registrere seg i Brønnøysund, og at "innehaver" ikke har fyllt lovens minstealder for opprettelse av bedrift, der man må svare av inntekt.

Dette var bare en liten oppsummering..... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En 15 år gammel gutt har vel kanskje ikke all verden av erfaring innen forrettningsførsel som innebære betalingsrutiner etc.. dog har jeg stiftet kjennskap i løpet av tiden med enkelte i denne aldersgruppen som har særdeles gode kunnskaper med tanke på programmering. Så gutten kan være flink han (har ikke sett hans portofolio), men rent generellt synes jeg at man i dette tilfellet burde overlatt disse praktiske gjøremål til noen som sitter med kunnskap om dette. Forøvrig hører man stadig om elevbedrifter som går med godt ressultat, men jmf. norsk lov, kan man ikke stå som ansvarlig for en bedrift før fyllte 18.... slik at i dette tilfellet (viser da til starten av denne "tråden") vil det ikke foreligge noen mulighet til å forfølge kravet juridisk. Da har jeg gått utifra at man har startet en bedrift uten å registrere seg i Brønnøysund, og at "innehaver" ikke har fyllt lovens minstealder for opprettelse av bedrift, der man må svare av inntekt.

Dette var bare en liten oppsummering..... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sant nok det Exchange ;) hehe

Jeg fikk nesten lyst til og si noe nå, men jeg lar være :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive