Ang. tilbehør til T610...

11 innlegg i emnet

Skrevet

Hei :)

Jeg skal kjøpe en SE T610, og lurer på om jeg skal kjøpe noe ekstra utstyr til dette... Regner med å kjøpe alt på www.mpx.no

Jeg skal i det minste ha en IR tilkoblingssak! (Grunnet IR på T610 min, og kjæresten min har N6610 med IR.)

Har bare funnet Tekram som gjør dette:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...311&l=&lantall=

Fungerer denne bra? Evt andre forslag?

Handsfree:

Bluetooth handsfree:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...086&l=&lantall=

Er denne bra, evt andre forslag? Billigere?

Lurer på om jeg skal kjøpe meg Bluetooth adapter også:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=...681&l=&lantall=

Dette er den billigste og lurer på om det er noe forskjell på de forskjellige de selger. +/- 100,- ca...

Erfaringer, evt noe annet lurt på lager?

Noen som syns det er andre ting jeg bør/må kjøpe til SE T610, så si gjerne ifra :)

På forhånd takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har SE T610 og en bærbar med IR. Hadde den samme problemstillingen som deg, men endte med å droppe det meste da jeg ikke har bil for tiden. Ellers har jeg ikke bruk for handsfree.

Jeg ville nok ha valgt USB bluetooth adapter fremfor IR og ellers ville jeg ha tittet på den lille lysnøkkel ringen til SE som en kobler til tlf og får nødvendig belysning når det er nødvendig. Har enda ikke funnet hvem som selger den - men den finnes på Sony-Ericsson sider som orginal tilbehør.

Grunnen til at jeg ville valgt Bluetooth fremfor IR er; at da er du ikke avhengig av å peke telefonen mot IR porten, og at det kommer flere produkter som vil benytte bluetooth. I så måte er IR nærmest avlegs.

Ellers vil jeg gjerne anbefale T610, selv om den har litt liten lager for SMS meldinger og noen få negative punkter, men alt i alt er den vel en av de bedre og prisen uten abbonement bør ligge straks under kr 3.400,-.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for tilbakemelding!

IR er for at kjæresten min også skal få muligheten til å koble mobilen til PC'en. Derfor er bluetooth ikke nødvendig, men kanskje jeg kjøper det i tillegg :)

Noen andre som har noen anbefalinger eller noe info?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt min T610 i ca 3 uker nå, uten noen store problemer, litt uvant siden de 5-6 forrige mobilene har vært Nokia.

Jeg bruker en Billionton USBBT02-B BlueTooth USB plugg for å overføre bilder, ringetoner, spill og synkronisere med Outlook (kalender/avtaler, to-do liste og kontakter). Det er såvidt jeg har forstått ikke alt dette som er mulig med IR eller kabel.

Hvis du kommer til å bruke kameraet mye bør du se på MPF-10, det er en blits som du kobler til mobilen. Burde være tilgjengelig nå men finner ingen som selger den, mulig den er forsinket.

Her er en FAQ som det kan lønne seg å se gjennom.

Gratis ringetoner, spill, themes etc. finner du her:

www.myt610.com

Esato Forum finner du svar på de fleste spørsmålene og problemer.

Have fun!!

CE

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror det er tull å kjøpe blitzen til T610. Nattmodusen funker veldig bra og for det andre så er billedkvaliteten såpass dårlig at det er ikke noe vits i å kjøpe noe tilleggsutstyr for det. Spar heller pengene til å kjøpe ett digitaltkamere.

Bruker IR porten og får gjort det meste med den. Er ikke så ivrig med ringelyder etc at det er prøvd, men alt ellers, så jeg sparer de 4-500,- til Blåtann en stund til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen :)

Takk for alle innspill så langt...

Jeg har et digitalt kamera utenom, så det er ikke noe poeng i å bruke mobilen til avansert bildebruk... Derfor er egentlig kamera delen ganske uvesentlig, bare den fungerer greit...

Grunnen til IR er som forklart over, kjæresten min sin N6610.

Tviler på at jeg gidder å kjøpe meg noe handsfree enda, ettersom jeg ikke kjører så veldig mye bil, selv om jeg eier en. Bor 5 min. unna arbeidsplassen, så det er ikke noe stress...

Spørsmålet er vel egentlig om det er noe annet som er fornuftig å ha, kjøpe, eller bare gøy :)

Leste litt om den bluetoothstyrte bilen, noen som hvor mye den koster, og om den er tilgjengelig om ikke alt for lenge? Evt. pris også... Er den billig, så er det jo kanskje gøy :rolleyes:

Jaja, vil hvertfall gjerne ha flere tilbakemeldinger... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tok ett søk på Komplett.no med søkeordet "bluetooth" og fant lite Bluetooth utstyr, det meste er mobiltelefoner og PDA'er som synker mot PC, samt trådløs tale for mobiltelefoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I innlegget mitt, står det at jeg skal mest sannsynlig handle på www.mpx.no, og der er det faktisk 3-4 alternativer, hvis jeg ikke husker helt feil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På slikt utstyr er det liten forskjell på kvalitet etc. Det er større forskjell på pris. Og her er det mere å vinne, f.eks. en USB IR plugg hos Claes Ohlson kostet kr 398,-, mens du hadde funnet en til kr 298,- hos mpx.no. Ellers er det en smakssak på slikt utstyr er min erfaring....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I min søken etter datautstyr, kom jeg over orginal utstyr for Sony-Ericsson hos Clas Ohlson . Der fant jeg bl.a. lommelykt som passer T610 til kr 89,- og orginal veske til kr 139,-. Sånn kjekt å vite... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje jeg kjøper meg noen deler på Clas Ohlson neste gang jeg er i Oslo, men det er ikke sikkert :lol:

Kjæresten min syns dette var bare tull, men bryr jeg meg om det? Kanskje... :rolleyes:

Jaja, takk for alle forslag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive