[LØST] 404 Not Found

11 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har installert apache webserver på min pc. Hvordan kan jeg gjøre at jeg kan velge mine egne 404 feilmeldingssider. Vil gjerne bytte ut den kjedelige siden med noe som passer websidene mine bedre.

----

mhv Anonym, takker for alle svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BeyondALL: Den var PHET!!!!

brukte du veeeldig lang tid på den, eller brukte du no verktøy til å gjøre om fra et vanlig bilde eller.no?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må skuffe deg der, har ikke laget den helt selv.

Har verktøy til å gjøre om fra bilde til ASCII code, men generering av fargene i html er jeg ikke sikker på hvordan gjøres - kul er den uansett.

Koden er faktisk så omfattende at den er på nesten en halv MB :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okei, det var egentlig en lettelse... hva heter det programmet?

Merka at den var litt stor ja, tok meg faktisk litt tid å loade!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg takker , men jeg får et problem med å lage den .htaccess filen. Windwows godtar ikke at jeg lager filer med . foran. Hva skal jeg gjøre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skifte til Linux B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

blir litt problemer i det, har en del programvare som er laget for windows som koster penger, finnes sikkert ikke engang til linux.

Jeg sier ikke her at jeg ikke har planer om å skaffe meg linux en dag, men hva kan jeg gjøre når jeg bruker windows? Jeg skifter ikke til linux bare fordi jeg ikke kan lage en fil. Må vel finnes noen løsning. Kan noen lage en slik fil til meg å sende den til meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

htaccess kan vel ikke brukes på windows plattformen....... men i httpd.conf filen (vet ikke om den heter det på windows, men regner med det) så kan du spesifisere spesielle 404 sider for hele systemet synes jeg å huske...

oycob *gadd ikke logge inn*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

foresten, så liker jeg selv ikke .htaccess sin 404 metode, siden den _redirecter_ til 404 siden, i stedet for å bare vise den (og la URL'en til den ikke-eksisterende filen ligge i adress-baren)...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja httpd.conf heter den i windows også, men hva skal jeg skrive inn der for at den skal finne fram til bestemte 404 feilsider? må jeg lete gjennom alt som står der eller må jeg legge til noe, i så fall har jeg ikke så mye peiling så hva skal jeg i så fall legge til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive