Ekstremt ustabilt/treg nettforbindelse etter 3 dager?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei hei, jeg har et nettverks problem som jeg blir gal av fordi jeg klarer ikke å finne årsaken til problemet så jeg trenger virkelig hjelp.

Saken er slik at jeg har Get som Internett leverandør, og de har vært i borettslaget i November ifjor og "oppgraderte" nettet her til alle sammen, byttet ut vegguttak, leverte ny modem etc.

Anyway problemet er slik at Internett forbindelsen min fungerer uten problemer i ca 3 dager,  etter det så plutselig blir den ekstremt ustabilt/treg av seg selv. For å fikse dette midlertidig i ca 3 dager igjen, så tar jeg ut ethernet kabelen ut bak fra modemet og setter den på igjen så forsvinner ustabiliteten med engang og nettet fungerer normalt. Jeg kan også restarte enten modemet eller mitt trådløst ruter så fikser dette også problemet midlertidig, men enkleste er da å dra ut kabelen og sette den inn tilbake. 

Ting som jeg har prøvd:

Prøvd tre forskjellige rutere (kjøpte en nyen også Asus ac-86u), skiftet ut ethernet kablene med nye etc, resetta Get modemet, satt den i Bridge mode. Ringte Get og de kunne ikke se noe feil med modemet derifra (selvfølgelig) etc. 

Problemet oppstår alltid igjen etter ca 3 dager, men aldri før det... 

Som sagt jeg hadde aldri noe problem med Internett forbindelsen på mitt forrige modem, helt til de kom og oppgraderte nettet her og leverte ut nye modemer. 

Kan dette være et modem feil? Hva kan forårsake en slik ustabilitet plutselig? Hvorfor fungerer nettet med engang så fort jeg drar ut kabelen bak modemet og setter den på igjen? 

Sorry for en lang og frustrerende post.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ettersom dette ikke skjedde før "oppgradering", så ville jeg fortsatt å klage til Get og krevd nytt modem, eller at montør komme tilbake for å sjekke at alt er ok, arbeidet som de har utført hos deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så etter flere uker med feilsøking ser det ut som jeg har funnet årsaken til problemet men vet ikke hvordan jeg skal gå videre fra her. 

I Asus ruterens log så sier den at:

"dhcp client: bound 84.210.xx.xx/255.255.240.0 via 84.210.xx.x for 188821 seconds."

Så 188821 sekunder er ca. 52 timer. Så det er 2-3 dager hvor Internett fungerer som den skal før den blir ekstremt ustabilt og treg. Ser ut som etter de 52 timene har gått oppstår det problem med renewal fra modemet til mi ruter.

Hvordan kan jeg da fikse dette her? Bruker Asus ruteren som dhcp server ikke Get modemet fordi den er i bridge mode uansett. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du mulighet til å teste med å kun bruke modemet fra Get en periode, hvis den har trådløs ruterfunksjon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive