Hvordan øke C:\ partisonen?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Min SSB oppstartdisk ser slik ut etter å ha satt inn en større SSB disk. Høyreklikk på C så er feltet for å øke partisonen ikkke mulig. Nå har jeg brukt måneder for å forsøke på få en del av M over til C! Finnes det en eller annen løsning som dette kan ordnes på?

Jeg står fast da jeg ikke vil starte fra scratch. Da jeg mister en del kjørefiler i windows. Har brukt oppsette mit fra 1990 og nå er C: disken full.

På forhånd takk.

Steinar

post@vissebraaten.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei for å øke volum c på din SSD kan du følge veiledningen. den skal være ganske så enkelt å forstå. men husk du er selv ansvarlig om noe skulle skje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er ikke enkelt som dere sier! Her ser dere diskene jeg forsøker å gjøre noe med:

Disse er forsøkt å formatere, legge til, slette og utvide. Det er intet som virker da flere muligeter i diskmanager er skravert ut. Jeg kan gjøre hva som trenges da det ikke er noe på dem - Men, intet program får vekk noen ting slik dere ser nå.

Jeg har forsøkt å utvide C: som er 102.67BB alt det andre kom da jeg skulle klone den gamle disken til begge.Men, deretter lar ikke C: seg utvide med noen av de ekstra GB som ligger der. Jeg kan sikkert klone på nytt men det hjelpe jo ikke.

Jeg strever og strever......

Steinar

2 stk ssb disker.jpg

Endret av Halling51
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei. Du kan ikke utvide dynamiske disker i Windows disc manager,  det kreves et tredjepartsprogram.

Du kan prøve med et gratis alternativ som disse: https://www.lifewire.com/free-disk-partition-software-tools-2624950

Endret av pijano
Endret link til program, da MiniTool Partition Wizard Free ikke støtter dynamiske disker. Flere alternativer i ny link.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei. Du kan ikke utvide dynamiske disker i Windows disc manager,  det kreves et tredjepartsprogram.

Du kan prøve med et gratis alternativ som disse: https://www.lifewire.com/free-disk-partition-software-tools-2624950

Jeg vet det men jeg klarer ikke å få gjort noe med denne disken i det hele tatt. Kln gå inn skrive å lese men tahs it?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive