Installerer Win10 Home M.2 PCIe SSD

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,
driver å innstallerer Windows 10 Home via usb på min nye pc. Jeg har kommet til hvor jeg skal velge partisjon men min Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD står ikke som Primær, det gjør en gammel SSD som jeg satte inn for å kunne lagre på. M.2. står faktisk som siste disk under partisjoner.  Om jeg prøver å velge den for å installere Windows så får jeg bare beskjed om at den ikke finner filene og gir meg en 0x80070003 feil. Hovedkortet er et ASUS ROG Strix Z390-F GAMING og i bios så vises ikke denne disken... Under Advanced/Onboard Devices Configuration så vises ikke M.2-1 Configuration.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdatering; rykket ut de andre diskene og fikk da denne som primær. Men, får fortsatt feilen om at windows ikke kan kopiere filene... 0x80070003

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Brukte du Windows Media Creation tool for å lage USB med mediet?

Det kan være at det har skjedd noe med formatering, kopiering av filer til USB.

Kan du prøve igjen, eller har du en annen stick du kan bruke (det kan være feil på USB), evn. en DVD-skive i stedet, eller en annen USB-inngang på PC-en? 

Du kan også prøve med Rufus å lage bootable USB, for å se om det hjelper: https://rufus.ie/

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om jeg prøver å velge den for å installere Windows så får jeg bare beskjed om at den ikke finner filene og gir meg en 0x80070003 feil.

Hei.

Hvordan har du partisjonert din M.2-disk?

--
Terje

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Svarte, alle disse havnet i søppelposten så fikk ikke med meg at noen hadde svart før nå... Tja, viste seg jo å være en rookie mistake, måtte formater discen! :P Tenkte ikke så langt siden det var opprettet recovery partisjon, så i stresset antok jeg at den da var formatert. Live and learn! Var nok ekstra stressa siden Creative Cloud var ute av drift i nesten en uke uten at support fant ut av det var. Men tusen takk for svar folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive