Wifi - Sperre tilgang for spesifikk app (wish)

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Heisann.

Har en Hitron-ruter, type CDE-30364.

Av grunner jeg ikke er veldig begeistret for og heller ikke ønsker å legge ut om - ønsker jeg å få sperret datatraffikk på mitt nettverk som brukes av appen wish.

Dette medfører to spørsmål:

Er det mulig å gjøre dette via eksisterende ruter?

Er det mulig å gjøre dersom jeg kjøper en bedre ruter med større funksjonalitet (dvs at datatraffikken som genereres av wish er mulig å skille ut) ?

Etter noe googling, kom jeg frem til følgende endring i oppsett på ruter - men desverre hadde dette null effekt (wish-appen har fremdeles nett-tilgang).

NB: IP address range er endret fra 192.168.0.1 ~ 192.168.0.200 til 192.168.0.2 ~ 192.168.0.200 etter at skjermkopien ble tatt.

hitron-ruter1.png

Endret av Geir_HK
bilde
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, Har du sett denne løsningen?

https://wifi-blocker.com/

Det som man kan prøve er å se om det er spesifikke IP'er til Wish tjenesten som kan stenges.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for forslag Alex. Men hadde sett for meg en løsning som ikke krever installasjon på enkeltvise smart-telefoner.

Kanskje jeg må vurdere å anskaffe en annen ruter - evt. et separat tilgangspunkt (om dette er å få i dagens marked).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker Alex, da vet jeg hva jeg skal se etter. Ser det og finnes tilsvarende modeller med wifi, noe som er av interesse.

Har ikke bestemt meg for om jeg skal bruke penger på dette, det får tiden vise ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Btw - fant en halvveis relevant youtube-video (bygge PC utelukkende av deler bestilt via wish)

Endret av Geir_HK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liten oppdatering: Jeg tror at problemet er løst nå (etter å ha presentert omtaler på nett om wish).

Men -- bare for å holde det gående litt til.

La oss si at det blir lagt inn en bestilling til et par tusenlapper til husstanden. Pakken åpnes, mange spente øyne følger med på åpninga bare for å ende i skuffelse når det viser seg at produktet overhodet ikke er som "forventet". Det legges inn request på retur, men blir avslått eller ikke besvart.

Hva gjør man da? Er man bondefanget? Det er jo ikke akkurat sånn at man kan ringe til Klarna (de som inndriver betalingen overfor wish) og is at man ikke vil betale.

Noen tanker omkring dette ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

God morgen.

Uten å kjenne mer enn det du skriver, så ville jeg begynt med Klarna. Hvis du betalte med et kredittkort, så kan du ta det med dem.

Endret av alexsolaat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive