Koble opp gammer receiver til trådløst nettverk med gammel router?

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg har en litt eldre Denon receiver brukt i ett surround anlegg. Den har mulighet til å kobles opp mot nettet, men bare med kabel, Avstanden fra internett routeren til receiveren er så lang ay det ikke er praktisk med kabel. Hvordan skal jeg få koble denne til internett uten lang kabel. Har en gammel Zyxel P8702n v2 og den jeg bruker som trådløs router nå er en Linksys EA7500. Har hørt at det er noen som snakker om at dette kan settes opp som en bridge, men jeg er ikke så veldig inne på datatilkoblinger, og det var ikke helt enkelt å se hvordan dette kan gjøres på nettet, Er det noen her som har en enkel bruksanvisning på hvordan dette kan gjøres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Er det sånn å forstå at du bruker både Zyxel P8702n (som internettmodem fra Telenor) og Linksys EA7500 som egen ruter? Da er sånn sett ruterfunksjonen slått av i rutermodemet fra Telenor, så en løsning er å slå på ruterfunksjonen i Zyxel P8702n igjen, så sette Linksys i reapeter mode: https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=247437 så kobler du Denon-forsterkeren til denne.

Men..., ettersom du har en egen ruter fra Linksys, så er det kanskje en grunn til det? Telenor-utstyret leverer ikke bra nok nett hjemme?

I så fall, så er det bedre å investerer i en maskinvare til, som kobles til Linksys-ruteren trådløst, som du har Denon-forsterekeren koblet til direkte, noe slikt som dette: https://www.komplett.no/product/900268/datautstyr/nettverk/aksesspunkt/zyxel-wap3205-v3-wireless-n300-ap-5-dbi#productinfo

Repeater.thumb.jpg.78ae5feb134616e644b30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive