4 innlegg i emnet

Skrevet

Har blitt oppring flere ganger i dag på telefonen - tre av dem der personen tilbyr, på gebrokken engelsk pc hjelp, noe vedkommende påsto at det var registrert at jeg hadde!!!  Og to telefonmummer med ni siffer - jeg bare hørte spraking.

Har ikke gitt fra meg noe info, men da dette har skjedd på samme dag på bare noem timer,  så er jeg urolig. Er og engstelig å bruke mobilbank/nettbank. Har jeg grunn til å være engstelig? 

Har selvsagt blokkert alle nr og sendt til politi - bare for å ha gjort det 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Selv om slikt er ubehagelig, så er det ikke noe å bekymre seg for, før du evn gir de tilgang til PC. De oprerer på denne måten og håper noen går på limpinnen, som dessverre mange gjør. Politiet gjør ikke noe med dette.

Bare legg på når du får slike telefoner,  eller helst ikke ta den, så sperr nummeret / nummerne på mobilen din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

den er god. Har sperret numrene og noe info har dem IKKE fått fra meg.  Men tusen takk for svar.....det er greit å vite at man har gjort noe riktig :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det hjelper ikke å sperre telefon-numrene da de mest sansynligvis er spoofet (du blir oppringt fra forskjellige tilfeldige numre).

Selv pleier jeg å late som jeg går med på svindelen bare for å kaste bort tiden til disse svindlerne. Later som jeg finner frem PC og bruker selfølgelig veldig lang tid på det, når pc'en er "funnet" er det enellerannan kabel som mangler - og drar ut tiden hele tiden.

Forrige gang jeg fikk en slik oppringing var selveste julaften, der vedkommende i andre enden må ha røkt sokkene sine elns og hevdet han var jesus (ja samme dialekt som resten av telefonsvindlerne).

Btw : foreslår at du søker opp "scambait" på youtube der det er flere som driver å ringer opp disse svindlerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive