Remote tilgang til webkamera

5 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har et fullt fungerende Hikvision webkamera og bruker no-ip for tilgang, men er usikker på sikkerheten. Kameraet er på et lokalt nett med adsl hvor det er begrenset kapasitet på opplasting <1 Mips. Derfor faller VPN bort som et alternativ.

Jeg har sett at det skal være mulig å aksessere via ip direkte, men finner ikke ut av det. Eks. 87.12.185.163:8000. Er det mulig?

Kan Eable illegal ip adress filter hjelpe?

Jeg har også alternativet Enable illegal login lock.

Mitt passord er så sikkert som det er mulig å få til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja dette er enkelt å få til men alt det du spør om fåregår på hvilke router og brannmur du bruker, ps dette er den minst sikre metoden å gjøre det på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har tidl. sett hvordan en aksesserer et device via ekstern ip, men husker ikke hvordan dette eksakt skal gjøres.

Selvfølgelig er det den eksterne ip først, men kan du gi meg et eksempel så klarer jeg meg.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må bruke de metodene som er støttet av den Ruteren eller Brannmuren du har, Normalt så er dette Port Forwading \ NAT Forwading så ender du opp med Public IP -> Din Ruter \ Brannmur -> Lokal \ LAN IP på Server eller Kamera

Enkelt forklart så blir oppsettet som følger:
1. NO-IP (DDNS Tjener)  "kamera.domene.no" -> Publick IP på din Router \ Brannmur
2. Router \ Brannmur bruker NAT Forward og Filter regler til å tillate traffik fra og til kamerat

Ergo så faller instruksjonene på hvordan du setter dette opp på hvilke merke og modell av Router eller Brannmur du har, men hvis du gjør et google søk på merke og port forward så skal det komme opp en del guider på hvordan dette gjøres, du kan også prøve portforward.com som er en samle side for de mest kjente og brukte Routerne der ute

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker. Det funket. Dette var så enkelt at jeg ikke ønsker å vise eksempel her. Forutsetter selvfølgelig kjent ekstern ip. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive