Hva holder forumet og nettsiden her i livet?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er jo en gammel traver her, som sniker innom av og til, og lurer litt på hvordan dere har klart å oppretholde nettsiden og forumet så lenge.. Og jeg lurer da litt på om det er noe jeg kunne kanskje bidra med for å skape mer aktivitet? :) Føler lissom hele forumet her døde etter Freak fadesen.. Er det noen mulighet å vekke det til livet igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må si meg enig, kunne også godt tenkt meg et Itpro som det var før i tiden, da det var masse aktivitet på forumet. Ingen nettside som har hjulpet meg mere med tenkiske problemer er denne :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei, og takk for fantastisk engasjement og etterspørsel.

Dere vet "garantert" hvem jeg er, men gjerne ikke så mye om hvem både jeg og resten av redaksjonen er og hva ITpro er. For å gi dere svaret dere fortjener kommer et utfyllende svar.

ITpro.no ble grunnlagt av Frank Aune tilbake på tidlig 2000 tallet som et supportforum og et nettsted for ITpro's. Etter Freak-hendelsen valgte Frank å trekke seg ut, og gav bort nettstedet til det som den gang da var redaksjonen. Siden da har kun Martin Aleksander og undertegnede forblitt i redaksjonen, med to skribenter (Kristine og Alexander Ileby) som innslag ved anledning.

ITpro.no har ingen lønnede ansatte og det er 100% frivillig arbeid som står bak. I år vil undertegnede ha tatt ut 5 feriedager fra arbeidsgiver for å dekke arrangement og aktiviteter i ITpro's navn (følg med i kommende uke). Altså, det å få tak i frivillige skribenter har vært kjernen bak driften til ITpro.

Grunnen til at aktiviteten svinger er ene og alene behov for flere skribenter, da undertegnede, redaktør og skribenter har en variabel arbeidshverdag. Martin er borte med eller mindre hele desember grunnet arbeid, og undertegnede har vært på intet mindre enn 6 små og store konferanser for å holde presentasjoner bare i høst. Dette har ikke blitt nyhetssaker på ITpro grunnet rolleblandinger, hvor det er uheldig å blande min jobb som IT-konsulent i et anerkjent konsulentselskap, med min aktivitet på ITpro.no.

Vi er for tiden i en runde hvor vi vurderer å lønne skribenter for deres deltagelse. Et beløp som mest er symbolsk. Dog er aktivitet på ITpro noe som skaper et navn for de som ønsker å satse i IT-bransjen og for å komme seg i arbeid generelt. Undertegnede har utstedt utallige attester og vært kontaktperson i mange jobbsøknadsprosesser hvor aktivitet på ITpro har vært avgjørende for at vedkommende har fått arbeid. Likevel har rekruttering de siste fem år vært svært begrenset da mange forventer- og krever, at aktivitet skal være (svært godt) betalt. Unntakene eksisterer selvsagt.

Det jeg ønsker, er å fortsette med min aktivitet på ITpro.no, spre kunnskap, guider og innhold i mange år fremover. ITpro har gidd meg glede fra jeg var 17 år og alle de 15 påfølgende årene. Dersom dere kjenner noen som kunne tenke seg å bidra, setter jeg umåtelig pris på dette. ITpro er ment for, er, og vil alltid være et gratis nettsted skapt av ITpro's, for ITpro's. Som en kuriositet; kunne mine personlige bidrag på YouTube (eksempel; https://www.youtube.com/watch?v=3VPAUz5rQiA ), og min personlige blogg (solaat.no) vært av interesse å inkorporere her på ITpro.no - eller mener dere dette hadde vært en utidig rolleblanding og redaksjonelt uforsvarlig? Jeg og Martin har disse samtalene hyppig og ønsker svar fra dere.

Jeg vil ha så mye feedback som mulig og håper dere kan komme med masse gode ideer og forslag :)

Igjen, hvis enten du eller en du kjenner ønsker en kickstart på karrieren eller et springboard for å komme videre. Ikke nøl med å ta kontakt!
P. S kan bare nevne at Kristine ble ansatt i samme selskap som undertegnede, mye etter å ha sett henne first-hand her inne i ITpro.no. Fremtiden tilhører de som våger, vil og tør!bidra.thumb.PNG.da7fd64f19cad4fd3f4fe4cf

* Edit; fjernet skriveleifer :)

Endret av alexsolaat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive