6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! 

Eg har tenkt og begynna og streama på Twitch.tv og lurer på ka eg må oppgradera når det kommer til prosessor.

pc spec er:

geforce gtx 970

intel core i7-3770 3,40GHz

15,95GB RAM

tenkte og gå for intel core i7-8700K prosessor men ka anna må og oppgradera då? 

takker for svar! :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal du oppgradere til i7-8700 serien må du også bytte hovedkort og ram samtidig. kunne kansje vert greit og ta graffik kortet også da dette begynner å dra på årene og skal plutselig få en tøff arbeidsoppgave med å kjøre både spill og straming samtidig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja ka tenker du kan vera bra og kjøpa av hoved kort og ram som er grei i pris? :) takk for svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det avhenger veldig på hva du mener er en fornuftig pris klasse og hvilken formfaktor du ser for deg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i prisklasse så tenker eg og ikkje gå for dyrt men må jo ver bra det eg skall kjøpa og såklart. formfaktor er eg litt usikke rpå ka du meiner! :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt vanskelig å gi noen relevante anbefalinger med den infoen du gir, men hvis jeg skulle ha bygget meg en maskin til det formålet per idag så hadde handlelisten min sett ca slik ut:

Hovedkort: MSI B360 Gaming Pro Carbon, Socket-1151
CPU:  Intel Core i7-8700K Prosessor -
Socket-LGA1151, 6-Core, 12-Thread, 3.7/4.7GHz, 95W, Coffee Lake
M.2 SSD_1:
Crucial MX500 500GB M.2 2280, SATA 3.0, up to 560/510MB/s read/write
M.2 SSD_2:
Intel Optane Memory 32GB M.2 2280, PCIe 3.0, up to 900/145MB/s read/write, 20nm, NVMe
RAM:
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
GPU: MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC -
PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5, 1531/1721MHz, ITX Thermal Design, Pascal

Dette oppsettet koster rett under 14.000,- på Komplett.no i skrivende stund og det er ikke tatt med kjørling, kabinett eller strømforsyning, alt sammen følger ATX standarden så det passer overends med det meste som finnes der ute av kabinetter, kjørling og strømforsyninger, dette er også det man pleier å ha fra før når en gjør en oppdatering. Dette er også basert på mine egne preferanser til maskinvare ytelse og bruks området gaming \ live streaming

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive