4 innlegg i emnet

Skrevet

Først må jeg si at jeg har ikke så mye kunnskap innen PC: Jeg har hatt denne PC-en en stund og jeg har spilt på det trådløse. Her om dagen fikk jeg fibernett, og i den anledningen skulle jeg begynne med nettverkskabel. Jeg har satt inn netverkskabelen i modemet, og denne fungerer på laptopen min. Men på den stasjonære som jeg bruker fungerer det ikke. Jeg ver jeg har koblet den inn i PC-en, men når jeg går inn på de ulike nettverkene står det: "network cable unnpluged" selv om den er plugget inn. Vet ikke hva som er galt. Plis hjelp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Hva slags operativsystem har du på denne PC-en?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du mulighet til å prøve samme kabel på en annen PC som er utstyrt med nettverkskort ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har fått et Modem så er det sansynlig at denne kan kun gi signaler til den første enheten du kobler til dette modemet, Modemer er ofte sattopp til å binde seg til MAC Addressen til den enheten som kobles til, (MAC Addresse er en fysisk addresse som er unik for hverenkelt nettverkskort)

Hvis du går til CMD.exe på PCen med internet og kjører følgende kommando: ipconfig /all
her vill du se den fulle nettverk konfigurasjonen på PCen som har internett og hvis du deler denne med oss så er det litt enklere for oss og gi deg veileding på hva som foregår her

forøvrig hvis denne PCen ikke får en IP Addresse som starter på 10.x  \ 172.x \ 192.x så er den rett på internett og koblet direkete i et Modem og du da trener en Router i mellom Modemet og PCer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive